ΑττικήΕλλάδα

Η πιο κεντρική οδός της Αθήνας αγνώριστη πριν από 100 χρόνια

Εάν κάποιος επέλεγε με κάποιο μαγικό τρόπο να γυρίσει πίσω το χρόνο για να δει πως ήταν η φαντασμαγορική Αθήνα παλαιότερα, μπορεί και να νόμιζε πως βρισκόταν σε άλλη γη, ήπειρο, χώρα, πόλη.

 

Φωτογραφίες από το μακρινό παρελθόν μαρτυρούν πως η Αθήνα του 190ου αιώνα δεν θύμιζε σε τίποτα την σημερινή Αθήνα με τα μεγάλα, επιβλητικά κτίρια, με τα πολυτελή καταστήματα και τις απέραντες λεωφόρους.

Πολλοί αυτοκινητόδρομοι και κεντρικές οδοί δεν ήταν ούτε καν ασφαλτοστρωμένοι αλλά καρόδρομοι που κάλυπταν μετά βίας τις μεταφορικές ανάγκες των πολιτών.

 

Η Αθήνα περισσότερο με χωρίο έμοιαζε παρά με πόλη, αφού υπήρχαν χωματένιοι δρόμοι, τριγύρω υπήρχαν λόγοι με βλάστηση, ενώ οι κάτοικοι μετακινούνταν με ζώα ή κάρα.

Εντυπωσιακή διαφορά παρουσιάζει μία από τις  κεντρικότερες οδούς που έχει δύο πρόσωπα. Την ημέρα είναι η πιο πολυσύχναστη οδός με έντονη κινητικότητα, ενώ το βράδυ μεταμορφώνεται σε μία άγρια οδό γεμάτη κινδύνους.

Όπως και να έχει, όμως, είναι ένας από τους βασικότερους κορμούς της πρωτεύουσας. Ο λόγος γίνεται για την λεωφόρο Συγγρού, μια οδό που στην αρχική της μορφή χωρίζεται σε δύο τμήματα, το ένα που βρισκόταν προς την πόλη και το άλλο μέχρι την Φαληρική ακτή.

Το πρώτο έργο για την ανάπλαση της περιοχής και της οδού ολοκληρώθηκε το 1904 και κόστισε μόλις 750.000. Ο Κωστής Παλαμάς εκείνη την εποχή ήταν πολύ συγκινημένος με την νέα δομή της οδού που παρακινούσε τους πολίτες να περπατούν σε αυτή.

Μέχρι να φτάσει στην σημερινή της μορφή δαπανήθηκαν πολλά χρήματα, εκ των οποίων τα περισσότερα τα έδωσε ο Ανδρέας Συγγρός. Για αυτό, ονομάστηκε και Λεωφόρος Συγγρού.

διάβασε και αυτό  Μεγαλοπρεπής λιτάνευση του σκηνώματος του Αγ. Σπυρίδωνα που έσωσε το 1716 την Κέρκυρα και την Δυτική Ευρώπη

 

Facebook Comments Box

Απάντηση