”ΤΕΜΕΤΕΡΟΝ” Θοδωρής Καμπουρίδης

Σιγοτραγουδώντας τη μελωδία των τραγουδιών του που οι κατάμεστοι από ψυχή και συναίσθημα στίχοι τους φέρουν την υπογραφή μεγάλων στιχουργών , και παρακολουθώντας τον να σημειώνει ιδιαίτερη επιτυχία με ό,τι κι αν καταπιαστεί, είναι σίγουρο ότι ο Θοδωρής Καμπουρίδης ξυπνά μέσα σου το κίνητρο για δράση, η έμπνευση και ο θαυμασμός για τον εξαιρετικό αυτό δημιουργό.  Η εικόνα όμως ολοκληρώνεται, όταν τον γνωρίσει κανείς από κοντά και διαπιστώσει ότι εκτός από χαρισματικός επαγγελματίας είναι και μια ξεχωριστή φυσιογνωμία που αφήνει στα δρώμενα το στίγμα της αυθεντικότητας, του πηγαίου χιούμορ και της αλήθειας, που σπανίζουν στην εποχή μας. Με λίγα λόγια είναι ένας άνθρωπος με όλη τη σημασία της λέξης και πραγματικά χαίρομαι που έχω την τιμή μιας συζήτησης μαζί του εφ’ όλης της ύλης .  Να σημειώσουμε πως ο Θοδωρής Καμπουρίδης έχει γράψει και μελοποιήσει   πάνω από χίλια τραγούδια στην θαυμαστή πορεία της καριέρας του.

Νάσουνα Εκείνη -Στράτος Διονυσίου – Όλα Είναι Δανεικά
Πήρε Φωτιά Η Καλαμαριά / Χαβαλές —
Μανώλης Αγγελόπουλος – Πήρε Φωτιά Η Καλαμαριά
Θα Σ’ Αγαπώ Στέλιος Θεοδοσίου —
Θάρθω Μαζί Σου Ηλίας Κλωναρίδης —
Επιτυχίες Της Salonica —
Οι Δρόμοι Της Αγάπης —
Αλλά Ελληνικά- Πίτσα Παπαδοπούλου
Θα Φύγω Μόνος Μου- Περίπτωση μου Λευτέρης Πανταζής
Αφιέρωμα ’86
Τσιγγάνας Γάλα Μανώλης Αγγελόπουλος
Στου Σωκράτη Την Αθήνα Νανά Σέργη
Της Ζωής Σου Τα Γραμμάτια-Τα Σουξέ Της Εποχής
Τάκης Φύτρος – Θέλω Να Μείνω Άνθρωπος ‎
Έλληνας Είμαι -Μανώλης Αγγελόπουλος
Θέμης Αδαμαντίδης – Καλωσόρισες Κοντά Μου κ.α

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΧΘ Θοδωρή, πόσα χρόνια λοιπόν στο τραγούδι και  ποιες θα χαρακτήριζες πως είναι οι κορυφαίες στιγμές σου;

ΘΚ Ξεκίνησα πριν 50 χρόνια να πρώτοεμφανίζομαι δηλαδή, σε ηλικία 10 ετών στη Θεσσαλονίκη και στο κέντρο διασκεδάσεώς Καλαμίτσα. Εκεί με πήρε απ’ το χέρι ο δάσκαλος μου και πολύ καλός τραγουδιστής ο Μανωλάκης που ήταν το πρώτο όνομα στην Θεσσαλονίκη την εποχή εκείνη και μου εμάθε πάρα πολλά πράγματα. Με στήριξε με βοήθησε Και με την ευκαιρία της συνέντευξης αυτής θα ήθελα να του πω ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ “Μέσα απ’την καρδιά μου” .Οσο για τις κορυφαίες στιγμές μου Πιστεύω πως ήταν η γνωριμία μου με το μεγάλο Μανώλη Αγγελόπουλο ο οποίος ήταν ο άνθρωπος που με στήριξε στην δισκογραφία και το πρώτο όνομα που τραγούδησε το πρώτο μου τραγούδι με τίτλο το “μαχαίρι της Αγάπης” και μετά φυσικά ακολούθησαν όλα τα επόμενα.Φυσικά να σημειώσουμε άλλη μια κορυφαία στιγμή στην καριέρα μου ήταν η δισκογραφία με το μεγάλο Στέλιο Καζαντζίδη με το δίσκο “Ο δρόμος της επιστροφής.”

ΧΘ Ποιες ήταν αυτές που εσύ θα χαρακτήριζες χειρότερες στιγμές στην δισκογραφική σου καριέρα;

ΘΚ Δε νομίζω να είχα άσχημες στιγμές στην δισκογραφική μου καριέρα δόξα τον Θεό με πολύ κόπο βέβαια και δουλειά έκανα τον αγώνα μου την προσπάθεια μου και εκανα αυτό που έκανα στην δισκογραφία

ΧΘ Ποια ήταν τα ακούσματα σου και οι μουσικές επιρροές;

ΘΚ Τα πρώτα μου ακούσματα από παιδάκι ήταν η ποντιακή μουσική και τα ποντιακά τραγούδια μιας και η καταγωγή μου είναι ποντιακή. Μετέπειτα όταν άρχισα να ασχολούμαι με τη μουσική ήταν τα ανατολίτικα ακούσματα και όχι μόνο. Μου άρεσε πολύ η Δυτική μουσική όπως παράδειγμα τα μπλουζ ο Τζίμι Χέντριξ, ο Κάρολος Σαντάνα, και η ροκ μουσική βέβαια.

ΧΘ Την δεκαετία του 1980 συνεργάζεσαι με την Ελένη Βιτάλη και αργότερα με τον Θέμη Αδαμαντίδη.. Τι κρατάς απ΄ αυτές τις συνεργασίες ;

ΘΚ Από τους καλύτερους λαϊκούς δίσκους της δεκαετίας του ’80, με μιαν Ελένη Βιτάλη στις καλύτερες στιγμές της να ξεδιπλώνει τη μοναδική φωνή της και να δίνει πνοή σε πολύ καλά τραγούδια που γράψαμε για κείνη ο Γιάννης Καραλής και εγώ, δύο συνθέτες με εντελώς διαφορετικές επιρροές και με το δικό μας ξεχωριστό στυλ. Επίσης η συνεργασία μου με τον Θέμη Αδαμαντίδη ήταν στον δίσκο του “Καλωσόρισες κοντά μου” το 1992.  Διαχρονικές φωνές που ανήκουν σε δυο μεγάλους ερμηνευτές, επαγγελματίες του είδους. Αριστη η συνεργασία μαζί τους και χωρίς προβλήματα.

διάβασε και αυτό  Στην ομάδα του Ερευνα Press Group η Μαρεύη Δεναξά... Κάτι παραπάνω από ένα κλικ

ΧΘ Μάκης Χριστοδουλόπουλος… , Στέλιος Καζαντζίδης…. , Στράτος Διονυσίου…. , Γιώργος Mαργαρίτης…. . Τι θυμάσαι απ΄ τον καθένα;

ΘΚ Από όλα αυτά τα ονόματα που έχω συνεργαστεί, ο καθένας έχει την δικιά του ιστορία και δεν είναι μόνο αυτοί, είναι κι άλλοι πάρα πολλοί, ο καθένας ξεχωριστός Και ο καθένας με τεράστια καριέρα στο χώρο του Λαϊκού τραγουδιού. Μεγάλη τιμή για μένα που τραγουδούσαν τραγούδια μου και τους ευχαριστώ όλους.

ΧΘ Τραγούδια σου έχουν κάνει ένα ..διαχρονικό γκελ και ακούγονται ως σήμερα. Πώς το ερμηνεύεις εσύ αυτό;

ΘΚ Η αλήθεια είναι ότι ακούγονται και μέχρι σήμερα. Πολλά από αυτά είναι και διαχρονικά νομίζω πως προσπαθούσα να είμαι κάποια χρόνια πιο μπροστά και ίσως αυτό να βοηθήσε. Πολλά τραγούδια μου παλαιότερα δεν είχανε γίνει τόσο γνωστά όσο έχουν γίνει σήμερα. Βλέπετε ότι Το ένστικτο του κόσμου δεν κάνει λάθος όταν ένα τραγούδι είναι καλό, θα έρθει στιγμή που θα το ανακαλύψει ο κόσμος και θα το αγαπήσει όσο παλιό κι αν είναι.

ΧΘ Πρόσφατα επιμελήθηκες τον δίσκο του Αγγελου Παναγάκη σε κάποια τραγούδια του. Πώς ήταν η εμπειρία;

ΘΚ Όντως τον τελευταίο καιρό κάνω κάποια τραγούδια με ένα μεγάλο τραγουδιστή κατά τη γνώμη μου, ο οποίος δεν είναι τόσο γνωστός, είναι ο Αγγελος ο Παναγάκης. Το γιατί δεν είναι γνωστός είναι μια πολύ μεγάλη συζήτηση. Με τον Αγγελο έχω κάνει τρία τραγούδια Και αυτή τη στιγμή βρίσκομαι στο στούντιο και ετοιμάζουμε το τέταρτο. Σε στίχους του Βασίλη Παπαδόπουλου και τα οποία κυκλοφορούν από την δισκογραφική εταιρεία Real Music Greece. Μια φιλόξενη εταιρεία που υποστηρίζει τους νέoυς καλλιτέχνες και που αγαπάει το λαϊκό τραγούδι. Σ’ αυτή την εταιρεία υπάρχει ένας άνθρωπος, ένας πολύ καλός στιχουργός ο Πέτρος Βασιλειάδης πάνω απ’ όλα άνθρωπος με πολλή ευαισθησία καλόκαρδος που υποστηρίζει όλα αυτά τα παιδιά για να βρει ο καθένας το δρόμο του και την τύχη του. θα ‘θελα να του πω ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ και ένα πολύ μεγάλο μπράβο σε αυτόν τον αγώνα που κάνει και ξέρω πολύ καλά . Είναι πολύ δύσκολος αγώνας. Να τον έχει καλά ο θεός.

ΧΘ Μίλησε μας για μια συνεργασία σου που κρατάει την διαχρονική της αξία ως σήμερα.

ΘΚ Δεν θα ‘θελα να ξεχωρίσω μόνο μία συνεργασία, γιατί Θα αδικήσω πολλές άλλες διαχρονικές συνεργασίες. Με όλους έχω επαφές και αν έχω κάποιο καλό τραγούδι τους το προτείνω, δεν θέλω να ξεχωρίσω μόνο μία συνεργασία. Η καθεμία έχει και τα καλά της έχει και τα άσχημα της, αλλά όταν υπάρχει αγάπη όλα πάνε μια χαρά.

ΧΘ Η δισκογραφία φθίνει. Πώς επιβιώνει ο καλλιτέχνης σήμερα (καλλιτεχνικά);

ΘΚ Δεν υπάρχουν οι δισκογραφικές εταιρείες όπως ήταν κάποτε, τώρα είναι το διαδίκτυο, το YouTube κι όλα αυτά. Μέσα από εκεί με μεγάλο αγώνα προσπαθείς να κάνεις κάποια επιτυχία και να βγει η δουλειά σου προς τα έξω. Το πως επιβιώνει ο καλλιτέχνης όσον αφορά τους τραγουδιστές και τα μεγάλα ονόματα, είναι πιο εύκολα τα πράγματα για αυτούς. Τα δύσκολα είναι για τους απλούς μουσικούς και τους δημιουργούς βέβαια, που τα σημερινά τους έσοδα είναι ψίχουλα. Εκεί υπάρχει το πρόβλημα της επιβίωσης του μουσικού και του δημιουργού Και αυτό είναι μια άλλη μεγάλη συζήτηση.

ΧΘ Υπάρχει πεπατημένη μέθοδος για να γράφεις τραγούδια με συγκίνηση μεν, συνείδηση δε;

ΘΚ Δε σκεφτόμουνα ποτέ έτσι. Πάντα έγραφα και γράφω, με το ένστικτό μου, με την καρδιά μου, άλλοτε δημιουργώ μια μελωδία Κι άλλοτε διαβάζοντας είναι ότι νιώσει και βγάλει η καρδούλα μου. Φυσικά τώρα τα πράγματα άλλαξαν, τα νέα παιδιά είναι πάνω από ένα υπολογιστή που ξέρουν και τον χειρίζονται πάρα πολύ καλά. Χιλιάδες ήχοι, χιλιάδες λούπες, βάζοντας και Πέντε Ακόρντα και κάναμε ένα τραγούδι. Εγώ δουλεύω με το αίσθημα και με την ψυχούλα μου, έτσι έχω μάθει να γράφω τραγούδια.

διάβασε και αυτό  Το νέο τραγούδι της Λίτσας Γιαγκούση: Πόλεμος

ΧΘ Τηλεοπτικά Τalent shows. Ποια η γνώμη σου για αυτά ;

ΘΚ Όσο για αυτά τα shows τι να πω.. Πολύ πληθώρα, πολύ για το τίποτα. Δεν λέω υπάρχουν κάποια ταλεντάκια και καλές φωνές δεν θέλω να τα ισοπεδώσω όλα, αλλά πολύ πληθώρα που σβήνοντας τα φώτα Και τελειώνοντας η εκπομπή, που θα πάνε να δουλέψουν αυτά τα παιδιά μπορείτε να μου πείτε που τα κέντρα διασκέδασης είναι μετρημένα. Κι ετσι πολλά παιδιά απ αυτά απογοητεύονται και νιώθουν τη γη να φεύγει από τα πόδια τους. Τι να πω όλα για το κέρδος γίνονται, αλλά η ανθρώπινη υπόσταση τι γίνεται; Δε βαριέσαι τι μας νοιάζει..

ΧΘ Στον δίσκο “Φιλάκια” τραγουδάς. Πώς προέκυψε;

ΘΚ Ναι, παλαιότερα είχα κάνει δύο δίσκους ο ένας είχε τον τίτλο “φιλάκια” και ο άλλος “Μετανάστης μες την ίδια μου πατρίδα” σε στίχους Βασίλη Παπαδόπουλου Σμαρούλα Μαραγκουδάκη έκανα μια προσπάθεια το πάλεψα αλλά δυστυχώς κανένας δε μου άπλωσε το χέρι. Και από ανθρώπους που τους βοήθησα που τους έδωσα επιτυχίες! Γίνομαι λίγο κακός τώρα, όμως αυτή είναι αλήθεια, μέχρι που αγανάκτησα και ξαναγύρισα στο μπουζουκάκι μου, φαίνεται με θέλανε για Σολίστα τους και να τους γράφω και τραγούδια δεν μπορούσα να με δεχτούνε δίπλα τους και σαν τραγουδιστή. Είναι η πικρή αλήθεια αυτά που λέω όμως δεν πειράζει, εγώ τους αγαπάω όλους.

ΧΘ Πού βρίσκεται το λαϊκό τραγούδι σήμερα;

ΘΚ Το λαϊκό τραγούδι πάντα υπήρχε και θα υπάρχει γιατί είναι τραγούδι που απευθύνεται στον απλό λαό, στον εργάτη, στο μόχθο. Με απλά λόγια αυτή τη στιγμή το πολεμάνε με πολλούς τρόπους, αυτή είναι η αλήθεια σε σημείο να έχουν πετάξει από την δισκογραφία το μπουζούκι, Το εθνικό μας οργανάκι. Μόλις πας τραγούδι που έχει μπουζούκι το θεωρούνε σκυλάδικο, κατώτερο και δεν το παίζουνε ποτέ στο ραδιόφωνο και το ωραίο είναι ότι όταν πάει στα μπουζούκια ο κόσμος, τα τραγούδια που διασκεδάζει και κάνει το κέφι είναι τα λαϊκά τραγούδια που έχουνε μπουζούκι, αυτά που μιλάνε στην καρδιά. Πολλά παράξενα γίνονται, γιαυτό σας λέω ότι υπήρχε και θα υπάρχει το λαϊκό τραγούδι και το μπουζούκι, όσο κι αν το πολεμάνε εδώ είναι Ελλάδα Και ο έλληνας γλεντάει και με το παραδοσιακό κλαρίνο και με το μπουζούκι. Αυτός είναι ο έλληνας αυτή είναι η Ελλάδα μας.

 

ΧΘ Τι σημαίνει για εσένα το όνομα Μανώλης Αγγελόπουλος;

ΘΚ Θα πρέπει να μιλάμε ώρες για τον Μανώλη Αγγελόπουλο. Μπορώ να τον χαρακτηρίσω σαν πατέρα, φίλο, αδερφό, δάσκαλο, συνεργάτη.. Στιγμές, μεγάλες δόξες, μεγάλες επιτυχίες, Από το 1970 μέχρι σήμερα καταλαβαίνετε πόσα βιβλία πρέπει να γράψω και τι να πρώτο γράψω.. Ανεπανάληπτος, τέτοιοι τραγουδιστές δεν ξαναβγαίνουν. Αγγελόπουλος, Καζαντζίδης, Διονυσίου, Γιώργος Μαργαρίτης εν ζωή Γαβαλάς, Περπινιάδης, και Πόσοι άλλοι μεγάλοι πυλώνες του Λαϊκού μας τραγουδιού (Αθάνατοι).

ΧΘ Αλλοι κορυφαίοι τραγουδιστές που συνεργάστηκες;

ΘΚ Πολλοί κορυφαίοι ερμηνευτές, με όλους αυτούς δούλεψα και στα κέντρα και δισκογραφικά με τους περισσότερους όπως παράδειγμα από γυναίκες η Καίτη Γκρέΰ, Ελένη Βιτάλη, η Πίτσα Παπαδοπούλου, Φωτεινή Μαυράκη, Ρίτα Σακελλαρίου, Θέμης Αδαμαντίδης, Λευτέρης Πανταζής, Μαίρη Λίντα, Γιάννης Πουλόπουλος, Μάκης Χριστοδουλόπουλος, Αντύπας, Ηλίας Κλωναρίδης, Γιάννης ντουνιάς, Καλογιάννης, Δούκισσα, Κατερίνα Στανίση, Άντζελα Δημητρίου, Πρόδρομος Τσαουσάκης, Σπύρος Ζαγοραίος, Πόλυς Κερμανίδης, Ανδρέας Ζακυνθινάκος, Λιζέτα Νικολάου, Αλκαίος, Σταμάτη Γονίδη. Και άλλοι που δε θυμάμαι αυτή την στιγμή. Ολοι ήταν κορυφαίοι ,Και δεν ήταν μόνο οι τραγουδιστές ήταν και όλοι οι πιο παλιοί μεγάλοι ερμηνευτές όπως ο Μάρκος Βαμβακάρης, Γιάννης Παπαϊωάννου, Μπαγιαντέρας, Βασίλης Τσιτσάνης. Σας είπα θα μιλάμε ώρες. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ευχαριστώ το θεό που γνώρισα και συνεργάστηκα με όλα αυτά τα ¨”θηρία”.

ΧΘ Πώς εμπνεύστηκες το «Πήρε φωτιά η Καλαμαριά» και γιατί;

διάβασε και αυτό  Η παγκόσμια πρωταθλήτρια πάλης του ΑΤΛΑ Καλλιθέας Μαρία Πρεβολαράκη στη kalithea press

ΘΚ Ανάμεσα σε πολλά τραγούδια το τραγούδι “Πήρε φωτιά η Καλαμαριά” το οποίο το έφτιαξα τελευταία στιγμή πριν κλείσει ο δίσκος του. Και το γιατί που με ρωτάς ενώ είχαμε ωραία τραγούδια που έγιναν επιτυχίες όπως παράδειγμα το “Οταν ακούω νύχτα τη βροχή” και άλλα, ο Μανώλης αισθανότανε και του έλειπε το μεγάλο σουξέ και έτσι ένα βράδυ έκατσα και σε 3 λεπτά μαζί με τον Στιχουργό Κώστα Λιβανό γράψαμε την Καλαμαριά που  και έγινε μεγάλη επιτυχία.

ΧΘ Μικρές μουσικές σκηνές ή μεγάλες πίστες; Και γιατί;

ΘΚ Προτιμώ τις μικρές μουσικές σκηνές από τις μεγάλες πίστες.Τις πατάω πολλά χρόνια αυτές τις πίστες και με έχουνε κουράσει. Και να σας πω το λόγο. Δε σε ακούει κανένας εκεί, δε σε βλέπει κανένας, μα θα μου πεις τι λες τώρα, όμως έτσι είναι, βγαίνεις να παίξεις, να τραγουδήσεις κι είναι όλοι στα χέρια με ένα κινητό που οι μισοί τραβάνε βίντεο και οι άλλοι μισοί στέλνουνε μηνύματα μεταξύ τους κι εσύ είτε τραγουδάς είτε παίζεις δε σε έχουνε δει, ούτε σε έχουν ακούσει. Αυτή είναι η σημερινή διασκέδαση και δεν κάνω λάθος. Γι’ αυτό σας λέω καλύτερα σε έναν ωραίο χώρο που θα σε ακούσουν και θα σε δούνε, Θα σου πούνε και ένα μπράβο θα ακούσουν και πέντε τραγούδια σωστά, όχι κουπλέ, ρεφρέν, κουπλέ, ρεφρέν ένα κουβάρι, κι ένας Θόρυβος χωρίς ουσία. Αυτό δε μου αρέσει.. Με λίγες εξαιρέσεις με σωστά προγράμματα, με καλές ορχήστρες. Όλα τ’άλλα άστα να μην τα πω εγώ από το 2018 έχω δημιουργήσει ένα δικό μου Group με φιλαράκια με καλούς μουσικούς και πάω σε δήμους, σε θεατράκια όπως το μουσικό θέατρο, το γυάλινο θέατρο, πάω στο Τελαβίβ κάνω συναυλίες σε θέατρα, Ιερουσαλήμ, Αμερική Και παίζουν τα τραγούδια που έχω γράψει σαν δημιουργός, με ωραίες φωνές σε ακούν, σε θαυμάζουν, σ’ αγαπούν. Τι να τις κάνω τις μεγάλες πίστες πια… Φτάνει, χόρτασα από όλα αυτά δόξα τον Θεό.

ΧΘ Πόσο άλλαξε το τραγούδι στην Ελλάδα απ΄ το 1970 ώς σήμερα; Ποιες είναι οι διαφορές και ποιες οι ομοιότητες.

ΘΚ Η αλήθεια είναι ότι έχει αλλάξει και το άλλαξαν βέβαια όπως σας έχω πει και παραπάνω οι νεότεροι δημιουργοί με τους υπολογιστές και τις λούπες. Το τραγούδι παλαιότερα το άκουγες, έπινες το κρασάκι σου, το ουισκάκι σου, άκουγες ένα τραγούδι και βουρκώναν τα μάτια σου. Άλλος θυμόταν τη μάνα του, άλλος θυμότανε το φίλο του που  έχασε, άλλος τον έρωτα του γιατι υπήρχε αγάπη, άλλος γιατί πήγε στην ξενιτιά και πολλά άλλα. Τώρα πέτρωσαν όλα. Γι’ αυτό και δεν ακούνε και ούτε ερωτεύονται αληθινά τα νέα παιδιά με ένα κινητό στο χέρι.Ενώ έχουμε πανέξυπνη νεολαία την έχουν διαβρώσει με διάφορα τερτίπια..Που πάμε Θεέ μου..

ΧΘ Τι συνεργασίες οραματίζεσαι να δημιουργήσεις στο μέλλον;

ΘΚ Εύχομαι πρώτα να είναι καλά η οικογένεια μου, τα παιδιά μου, τα εγγόνια μου και από συνεργασίες  όπως σας είπα έχω 2- 3 παιδιά που πιστεύω ότι τραγουδάνε καλά. Προσπαθώ να τα βοηθήσω όσο μπορώ και αυτοί που αξίζουν θα πάρουν το δρόμο τους, θα ανοίξουν τα φτερά τους.

ΧΘ Ποια η επόμενη κίνησή σου (δισκογραφικά ή συναυλιακά κ.λπ.)

ΘΚ Ετοιμάζω πρώτα ο θεός κάποιες εμφανίσεις σε ωραίους χώρους, δύο τρεις συναυλίες στο Τελαβίβ, συζητάω κάτι για Αμερική. Ήσυχα πράγματα και λίγα σου είπα 50 χρόνια είναι αυτά πολύ βαρύ φορτίο και πριν κλείσουμε θα ήθελα να σου πω ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ για αυτήν την ωραία κουβεντούλα που είχα με εσένα Χριστιάνα μου και όλο το team και σας ευχαριστώ μέσα απ’την καρδιά μου.

 

Επιμέλεια συνέντευξης Χριστιάνα Θεοφάνους

Facebook Comments Box



Ακολουθήστε το Kalithea Press στο Google News Feed, για να ενημερώνεστε σωστά και έγκαιρα

Απάντηση

Recommended
Φτωχότερος από σήμερα ο χώρος του Τύπου και της Δημοσιογραφίας.…
Cresta Posts Box by CP
Content | Menu | Access panel
Αρέσει σε %d bloggers: