Εκπαίδευση

Μη Κρατικά Πανεπιστήμια στην Ελλάδα

Μια από τις πιο δύσκολες μεταρρυθμίσεις αλλά και από τις πιο εμβληματικές έχει δρομολογήσει η κυβέρνηση αφήνοντας πίσω της μια χρονιά γεμάτη κρίσεις αλλά και πολιτικές εξελίξεις που έχουν αλλάξει το τοπίο.

Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ξεκίνησε την δεύτερη θητεία της με ένα ισχυρό ποσοστό αυτοδυναμίας και δηλώνει αποφασισμένη να το αξιοποιήσει έτσι ώστε να υλοποιήσει όλα αυτά για τα οποία την εξέλεξαν οι πολίτες.

Η κατάργηση του κρατικού μονοπωλίου στην ανώτατη εκπαίδευση, με τη δυνατότητα ίδρυσης μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων εξαγγέλθηκε και μέσα στον πρώτο μήνα του 2024 θα έχει γίνει νόμος του κράτους.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόσο στην χθεσινή του συνάντηση με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας όσο και στο πρόσφατο υπουργικό συμβούλιο μίλησε για «ιστορική μεταρρύθμιση» αλλά και ότι είναι το «πρώτο αλλά θεμελιώδες βήμα» προς την αναθεώρηση του άρθρου 16.


Η απόφαση είχε ληφθεί εδώ και καιρό και αναμενόταν η κατάλληλη χρονική στιγμή για να ανακοινωθεί.

Άλλωστε η παιδεία και ο εκσυγχρονισμός της σε κάθε βαθμίδα ήταν από τους βασικούς πυλώνες του κυβερνητικού έργου.

Στην κυβέρνηση πιστεύουν ότι οι συνθήκες είναι πλέον ώριμες και θα στηριχθεί από την πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας.

Γνωρίζουν επίσης ότι ο δρόμος δεν θα είναι στρωμένος με ροδοπέταλα αλλά θα υπάρξουν αντιδράσεις από εκείνους που δηλώνουν ιδεολογικά αντίθετοι με μια τέτοια κίνηση.

Όμως θεωρούν ότι μέσα από την ίδρυση μη κρατικών μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων το δημόσιο πανεπιστήμιο που είναι και η βασική προτεραιότητα του Κυριάκου Μητσοτάκη, συνεργαζόμενο με ξένα πανεπιστήμια θα διεθνοποιηθεί και θα βγει από την απομόνωση. Το τελευταίο ξεκίνησε ήδη από την θητεία της Νίκης Κεραμέως στο υπουργείο Παιδείας και συνεχίζεται και τώρα επί Κυριάκου Πιερρακάκη.

διάβασε και αυτό  Η ανακοίνωση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Γονέων Καλλιθέας για το θάνατο του 12 χρόνου μαθητή

Επίσης, θα ενισχυθεί η αυτοδιοικητική λειτουργία του δημόσιου πανεπιστημίου και η απογραφειοκρατικοποίησή του, ώστε να μπορέσει να παίξει τον ρόλο του στις σημερινές συνθήκες.

Και δηλώνουν με βεβαιότητα ότι η δυνατότητα ξένων πανεπιστημίων να ιδρύουν στην Ελλάδα τμήματα μεταπτυχιακών ή προπτυχιακών σπουδών είναι κοινωνικό αίτημα μετά από χρόνια απομόνωσης.

Και ίσως το πιο σημαντικό- όπως δήλωνε κορυφαίος κυβερνητικός αξιωματούχος- είναι: αν καταφέρουμε έστω και τα μισά παιδιά που είχαν σκοπό να φύγουν στο εξωτερικό να μείνουν για σπουδές στην Ελλάδα τότε θα έχουμε επενδύσει όχι μόνο στο μέλλον της χώρας αλλά και της οικονομίας.

Θύμιζε μάλιστα ένα άρθρο του Τόμας Φρίντμαν από το 2010 στους New York Times, στο οποίο ο διάσημος επιστήμονας υποστήριζε, εν μέσω μνημονίων για την Ελλάδα, «μη δίνετε τόση σημασία στα spread και σε ανάλογες μετρήσεις. Κοιτάξτε τι κάνουν οι νέοι στην Ελλάδα. Αν φεύγουν για το εξωτερικό μαζικά πουλήστε ελληνικά ομόλογα, αν όμως μένουν στη χώρα ή επιστρέφουν τότε αγοράστε ελληνικά ομόλογα».

 

Facebook Comments Box

Απάντηση