ΕλλάδαΕπιχειρήσεις

Κώστας Σκρέκας Τα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας

Τα νέα μέτρα, τα οποία εξειδίκευσε ο υπουργός Ανάπτυξης, με στόχο τη μείωση των τιμών και το όφελος που θα έχουν οι καταναλωτές:

Μειώνουμε παροχές προς τα σουπερμάρκετ και εξασφαλίζουμε χαμηλότερες τιμές για τον καταναλωτή.
Συγκεκριμένα, περιορίζουμε τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και μεταφέρουμε το όφελος στον καταναλωτή με αντίστοιχη μείωση της τιμής στο ράφι. Το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί στις κατηγορίες που σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού παρατηρήθηκαν αποκλίσεις. Τα προϊόντα αυτά είναι απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες.

Δεύτερο μέτρο

Αποτρέπουμε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις για να αποτρέψουμε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις. Δεν επιτρέπουμε στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατιμήσει για τρεις μήνες. Αυτό το μέτρο αφορά όλα τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. Προφανώς, για τους προμηθευτές που διατηρούν σταθερές ή μειώνουν τις τιμές των προϊόντων τους, επιτρέπονται κανονικά οι προωθητικές ενέργειες προς όφελος των καταναλωτών.

Τα τέσσερα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας - EEA

Τρίτο μέτρο

Καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι. Για να διασφαλίσουμε την απόλυτη διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα από το χωράφι στο ράφι, υποχρεώνουμε τους προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε καθαρές τιμές, net pricing. Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας. Το μέτρο αφορά νωπά φρούτα, λαχανικά και κρέατα.

Τέταρτο μέτρο

Πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους για το βρεφικό γάλα. Για τις τιμές πώλησης του βρεφικού γάλακτος ορίζεται πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα. Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%.

διάβασε και αυτό  Θοδωρής Κυριακού στον Antenna τα Village

«Αυτό το οποίο κάνουμε σήμερα είναι μία κρίσιμη και δραστική παρέμβαση που επιτυγχάνει πρώτον, άμεση μείωση της τιμής σε βασικά αγαθά στα ράφια. Δεύτερον, επιπλέον όφελος για τον καταναλωτή, καθώς οι όποιες εκπτώσεις και προσφορές θα γίνονται πάνω στις νέες μειωμένες τιμές» τόνισε ο κ. Σκρέκας.

Νέα αναχώματα στην ακρίβεια και σε φαινόμενα αισχροκέρδειας που κρατούν ψηλά τις τιμές σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης θέλει να δημιουργήσει η κυβέρνηση. Η «μάχη», αυτή τη φορά, δίνεται σε τρία μέτωπα: στο βρεφικό γάλα, στις μεγάλες και μόνιμες προσφορές στα ράφια που πολλές φορές αποδεικνύονται πλασματικές για τους καταναλωτές και στα οπωροκηπευτικά προϊόντα και τα φρέσκα κρέατα.

«Στη μάχη αυτή αξιοποιούμε διαρκώς νέα εργαλεία πολιτικής μέχρι να καταλάβουν όλοι, και θα έλεγα ειδικά οι πολυεθνικές εταιρείες, ότι η Ελλάδα δεν είναι “μπανανία” και ότι ο πληθωρισμός της απληστίας δεν μπορεί να είναι ανεκτός» τόνισε μεταξύ άλλων ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Στο βρεφικό γάλα, το οποίο στην Ελλάδα πωλείται έως και 213% ακριβότερα σε σχέση με τη χαμηλότερη τιμή σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η κυβέρνηση αποφάσισε την επιβολή πλαφόν στο περιθώριο του μεικτού κέρδους. Στόχος οι τιμές να συγκλίνουν με τον μέσο όρο της υπόλοιπης Ευρώπης.

Στο μέτωπο των προσφορών, περιορίζονται οι συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30% με μειώσεις στις τιμές των τιμοκαταλόγων και κατ’ επέκταση στο ράφι στα απορρυπαντικά, τα καθαριστικά σπιτιού, τις οδοντόκρεμες, τα σαμπουάν, τα αφρόλουτρα και στις βρεφικές πάνες. Όπως επισήμανε ο κ. Σκρέκας, οι όποιες εκπτώσεις και προσφορές θα γίνονται πάνω στις νέες μειωμένες τιμές.

Προσφορές – μείωση τιμών κατά 30%

  • Απορρυπαντικά
  • Καθαριστικά σπιτιού
  • Οδοντόκρεμες
  • Σαμπουάν
  • Αφρόλουτρα
  • Βρεφικές πάνες

Για την αποτροπή αδικαιολόγητων ανατιμήσεων, το Υπουργείο Ανάπτυξης απαγορεύει από εδω και στο εξής στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων τους, να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες. Το μέτρο αφορά σε όλους τους κωδικούς που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ.

διάβασε και αυτό  Πού και ποιες ώρες θα πραγματοποιηθούν δωρεάν rapid test την Τρίτη

Παρέμβαση όμως θα υπάρξει και στις τιμές των προϊόντων από το χωράφι στο ράφι. Όπως ανακοινώθηκε, οι προμηθευτές οπωροκηπευτικών προϊόντων και κρεατικών υποχρεούνται να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε καθαρές τιμές. Επιτρέπονται πιστωτικά τιμολόγια ύψους έως 3% μόνο για επιστροφές προϊόντων ή φύρας.

Οπωροκηπευτικά προϊόντα και τα φρέσκα κρέατα

  • Καθαρές τιμές πώλησης από τους προμηθευτές

«Με τα μέτρα αυτά σκοπός μας είναι να διορθώσουμε κατεστημένες στρεβλές εμπορικές πρακτικές και βασική μας προτεραιότητα παραμένει η προστασία του καταναλωτή και η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς» υπογράμμισε ο Πρωθυπουργός.

Οι έλεγχοι στην αγορά θα συνεχιστούν με αμείωτο ρυθμό, ενώ το 2023 επιβλήθηκαν 1.865 πρόστιμα συνολικού ύψους 13,4 εκατ. ευρώ.

Facebook Comments Box

Απάντηση