Οι συζητήσεις για χωρισμούς, ερωτοτροπίες και άλλα ρομαντικά δράματα δεν υποβιβάζονται πλέον σε κλαψίρια R&B μπαλάντα. Στις μέρες μας, η μόδα εμπνέεται και από τις ιστορίες του πρώην. Τα μπλουζάκια με μηνύματα που παραπέμπουν στο να ακολουθήσεις χωριστούς δρόμους είναι τώρα μια αυξανόμενη τάση που, όπως και τόσες άλλες στην εποχή μας, είχε το πρώτο της βήμα στη δεκαετία του 2000. Όσοι γνωρίζουν καλά την ποπ κουλτούρα θα θυμούνται ότι το 2002, η Britney Spears φωτογραφήθηκε με ένα μπλε μπλουζάκι του οποίου τα πορτοκαλί γράμματα έγραφαν «Dump him». Η Juicy Couture φούντωσε τον κόσμο, φορεμένη όπως ήταν μετά τον πολυδιαφημισμένο χωρισμό του Spears με τον ερμηνευτή Justin Timberlake .
Πολλά χρόνια αργότερα, το 2021, μια άλλη ποπ σταρ, η Olivia Rodrigo, μοιράστηκε μια εικόνα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που την έδειχνε να φορά ένα πανομοιότυπο πουκάμισο, εξαπολύοντας μια συλλογική μανία να εντοπίσει πού είχε αγοράσει το ρούχο. Την ίδια χρονιά στην παγκόσμια περιοδεία της στο Guts , η Ροντρίγκο πόνταρε πολύ στα μηνύματα, φορώντας ένα διαφορετικό μοντέλο σε κάθε συναυλία. Από τη Μανίλα μέχρι τη Σεούλ, το Λος Άντζελες μέχρι το Σίδνεϊ, η Καλιφόρνια τραγουδίστρια έχει τώρα τους θαυμαστές της να μαντεύουν με ποια εύστοχη φράση θα στολιστεί στο επόμενο σόου της. Έχουν κλείσει το μάτι στην πόλη στην οποία παίζει («I love pad thai», διάβασε το πουκάμισό της στην Μπανγκόκ, «besitos» στη Βαρκελώνη), φράσεις υπέρ της ψηφοφορίας και λογοπαίγνια. Το πουκάμισο Rodrigo που ενέπνευσε τα περισσότερα πρωτοσέλιδα ήταν ίσως αυτό που φόρεσε τον Μάρτιο στην εμφάνισή της στο Σικάγο, ένα λευκό μπλουζάκι στο οποίο για άλλη μια φορά διαβαζόταν η φράση «Dump him», μόνο αυτή τη φορά με γράμματα. Η Τέιλορ Σουίφτ ανέβηκε επίσης στην τάση σε κάποια από τα σόου του σταδίου της με ένα κοντομάνικο μοντέλο να επαναλαμβάνει λόγια από ένα από τα αγαπημένα της τραγούδια: «Δεν θα ξαναβρεθούμε ποτέ. Όπως ποτέ.»
«Οι τάσεις έρχονται και παρέρχονται και τα tees μηνυμάτων είναι απόδειξη. Η δεκαετία του 2000 ήταν γεμάτη από αυτά, και έχουν γίνει φαινόμενο τις τελευταίες σεζόν, συνδυάζονται με χαμηλοκάβαλο παντελόνι ή εμπριμέ σε cropped top. Τα tees μηνυμάτων επέστρεψαν», λέει η Candela Gómez, επαγγελματίας στιλίστας. «Έχουμε χάσει κάθε φόβο να επισημάνουμε τον εαυτό μας ή να δείξουμε πώς νιώθουμε: δεν έχει πλέον σημασία αν μας κρίνουν οι άνθρωποι», λέει στοχαζόμενη στον πολλαπλασιασμό αυτού του τολμηρού σχεδίου. Η María Blanco, σχεδιάστρια και συνιδρυτής της σειράς κοσμημάτων Jane Bardot, συμφωνεί. Πρόσφατα έκανε το ντεμπούτο της μια κολεξιόν με βαρύ concept εμπνευσμένη από την ιδέα του πρώην. «Νομίζω ότι στις μέρες μας, υπάρχει μια τάση να σπάει κανείς με τον στιγματισμό της αγάπης του να τελειώνει, και ο κόσμος μάλιστα το εκμεταλλεύεται», λέει. «Είμαστε σε μια εποχή πολυαμυσίας και «πριγκίπισσες» που δεν κλαίνε πια στη γωνία για τον πρώην τους, αλλά γιορτάζουν τη ζωή με πιο αισιόδοξα μηνύματα».
Η Ιταλίδα επιχειρηματίας Chiara Ferragni δεν έχασε την ευκαιρία να ρίξει μια περιστασιακή κραυγή στον πρώην σύντροφό της Fedez αυτό το καλοκαίρι, όταν φόρεσε ένα λευκό πουκάμισο με το κλασικό πλέον «dump him». Η Rita Ora ανέβηκε στην τάση πριν από μερικές εβδομάδες με μια σχεδόν πανομοιότυπη εκδοχή του προαναφερθέντος Juicy σχεδίου. Το δικό της ήταν από τη μάρκα Cosmic, η οποία ειδικεύεται στις αναψυχές με μπλουζάκια της δεκαετίας του 2000. Η ηθοποιός και τραγουδίστρια Addison Rae, ένα άλλο σύμβολο της εκατονταετηρίδας που χρησιμοποιεί τη μόδα ως εύγλωττη έκφραση, προέβλεψε την αναβίωση της τάσης το 2021, όταν φωτογραφήθηκε στους δρόμους του Λος Άντζελες φορώντας ένα μοντέλο που έλεγε: «Είπε ότι ήθελε περισσότερο χώρο, οπότε κλείδωσα τον έξω». Η Pull & Bear, της οποίας η μητρική εταιρεία είναι η ισπανική πολυεθνική Inditex , έβγαλε ένα πουκάμισο με το μάντρα που επαναλαμβάνουν συχνά οι φίλοι ενός ντάμπι: «Μην στέλνεις μήνυμα στον πρώην σου».
Πιο κρυπτικό ήταν τα γράμματα σε ένα πουκάμισο σε μια εικόνα που μοιράστηκε τον Σεπτέμβριο η Jennifer Lopez , η οποία πρόσφατα χώρισε από τον Ben Affleck. «Είναι ανθισμένη και δεν την ενοχλεί απρόσιτη και εν ειρήνη» ανέπνευσε, αν και η περικοπή στη φωτογραφία της δεν επέτρεψε στους θεατές να δουν αν ήταν αυτή που φορούσε το σχέδιο.
Για τον Gómez, το ιδανικό ρούχο για αθλητική εμφάνιση περιλαμβάνει το συνδυασμό του μηνύματος με «ένα ανδρικό σακάκι και κάποιο ιδιαίτερο αξεσουάρ, όπως μια ζώνη ή μια τσάντα». Επικαλείται την «Τζούλια Ρόμπερτς το 2002» για έμπνευση, παραπέμποντας σε μια εποχή που η ηθοποιός φορούσε τα μπλέιζερ της με μπλουζάκια με λέξεις όπως «A low Vera», μια ντροπαλή αναφορά στη Vera Steimberg, στο σύζυγος του Ντάνιελ Μόντερ, φίλου του Ρόμπερτς, τον οποίο τελικά παντρεύτηκε. Τότε, ο Steimberg δεν ήταν διατεθειμένος να δώσει διαζύγιο στον Moder.
Πίσω από αυτά τα απλά πουκάμισα κρύβονται συχνά ανεξάρτητες μάρκες σε προσιτές τιμές. Σε πολλές περιπτώσεις, τα ρούχα διαφέρουν μόνο από μικρές τροποποιήσεις στην τυπογραφία και το χρώμα τους και σχεδόν πάντα έχουν τη μορφή μωρουδιακών μπλουζών, κοντομάνικα νούμερα με παιδική ατμόσφαιρα. Η ειρωνεία και ο σαρκασμός κυριαρχούν σε όλη την τάση, καθιστώντας τα πουκάμισα έναν άμεσο, προφανή και πολύ ορατό τρόπο για να αντικατοπτρίζουν την αφήγηση που χωρίζει κάποιος. Πράγματι, φαίνεται ότι οι βιομηχανίες ρούχων και κοσμημάτων έχουν αρχίσει να βλέπουν την κερδοφόρα πτυχή της απόρριψης. Μάρκες όπως η Jane Bardot προσεγγίζουν το concept με ξεχωριστή αίσθηση χιούμορ, όπως στα σκουλαρίκια MY EX της σειράς, τα οποία κυκλοφόρησαν με στόχο την προώθηση μιας εναλλακτικής προσέγγισης για την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου και δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την Acromatyx για την «ημέρα της εξόδου -of-love, οι πρώην αρραβωνιασμένοι, πρώην σύντροφοι, για να γιορτάσουν μια διαφορετική και περιεκτική αγάπη που περιλαμβάνει ακόμη και πρώην», λέει ο Blanco. Τα κομμάτια είναι «σκουλαρίκια που σχηματίζονται από τρία δαχτυλίδια αρραβώνων, υπονοώντας ότι μάζεψες όλα τα δαχτυλίδια αρραβώνων που σου έχουν δώσει οι πρώην σου και έφτιαξες στον εαυτό σου μερικά σκουλαρίκια. Τα πράγματα δεν τελειώνουν πάντα άσχημα με τον πρώην σου, σωστά; Ακόμα κι αν είναι καλύτερα να μην θυμάστε μερικά από αυτά».
Σε άλλες ειδήσεις από τον κόσμο των «πρώην» κοσμημάτων, η μάρκα Alison Lou έγινε γνωστή πριν από λίγους μήνες, όταν το μοντέλο Emily Ratajkowski μοιράστηκε αυτό που αποκαλούσε «δαχτυλίδι διαζυγίου» με τα εκατομμύρια των διαδικτυακών ακολούθων της. Αυτό το κομμάτι ήταν μια τροποποιημένη εκδοχή του δαχτυλιδιού αρραβώνων της, που σχεδιάστηκε από την ίδια επωνυμία και μεταμορφώθηκε για τη νέα της εποχή, αφού χώρισε τα πράγματα με τον σύντροφό της το 2022. Η ιδέα οδήγησε σε δεκάδες άρθρα σε όλα τα είδη μέσων, πολύ πέρα από αυτό το βασίλειο του Τύπου της μόδας, που ανέλυσε την αλλαγή που προανήγγειλε στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τους χωρισμούς και τους χωρισμούς, μια αλλαγή που τους οδήγησε να τους δούμε ως μια νέα αρχή και όχι ως μια αποτυχία.