Νέα Καλλιθέας

Τέντ Φιλιππάκος Η Καλλιθέα στο ποδόσφαιρο μπορεί να αποτελέσει πρωταγωνιστική δύναμη θετικής αλλαγής

Το περιοδικό Κ  σε ένα ρεπορτάζ με την υπογραφή της Ελίνας Δημητριάδη  στις 3 Μαρτίου 2022 είχε αναφερθεί στην ομάδα της Βενέτσια την ομάδα που κατάφερε να συνδέσει την μόδα με το ποδόσφαιρο και να πρωταγωνιστήσει. Ένας εκ των ανθρώπων που συνέφεραν σε αυτό ήταν ο Τέντ Φιλιππάκος. Στόχος του σήμερα είναι να κάνει το ίδιο και στην ομάδα της Καλλιθέας συγκεκριμένα να βάλει την ομάδα να πρωταγωνιστήσει μαζί με την πόλη κάτι που έγινε και στην Βενετία με την Βενέτσια.

Συγκεκριμένα αναφέρει για τα βήματα που έγιναν και μια ομάδα που έβγαινε από την τρίτη χρεωκοπία σε μια δεκαετία πως κατάφερε με συντονισμένες ενέργειες να πρωταγωνιστεί γεγονός που μπορεί να γίνει και στην Καλλιθέα.

Συγκεκριμένα αναφέρει στο ρεπορτάζ ο Τέντ Φιλιππάκος

“Εκείνη τη χρονική περίοδο η ομάδα είχε προβιβαστεί στη Serie C, ενώ έβγαινε από την τρίτη χρεοκοπία της μέσα σε 10 χρόνια. Μπορεί να μην ακούγεται δελεαστικό, αλλά εγώ είδα έναν λευκό καμβά – την ευκαιρία να αναγεννηθεί ένα ιστορικό ποδοσφαιρικό κλαμπ και να δημιουργήσω ένα σύγχρονο όραμα ποδοσφαίρου και κουλτούρας σε μία από τις σημαντικότερες πόλεις παγκοσμίως. Σε σύντομο διάστημα σημειώσαμε αρκετές επιτυχίες και προαχθήκαμε στη Serie B, αλλά δεν είχα πίστη στον πρόεδρο της ομάδας, οπότε αποχώρησα και ήρθα να μείνω στην Αθήνα. Όταν η ιδιοκτησία της Βενέτσια απομάκρυνε τον τότε πρόεδρο, επέστρεψα ως CMO και πλέον αγωνιζόμαστε στη Serie A».

H Venezia FC, όμως, δεν έχει σημειώσει σημαντικές επιτυχίες μόνο εντός γηπέδου. Οι φανέλες της ομάδας που έχουν λανσαριστεί από τότε που ανέλαβε ο Τεντ Φιλιππάκος τη νέα θέση του, έχουν γίνει από μόνες τους ένα πολιτιστικό φαινόμενο, με τις εντυπωσιακές καμπάνιες τους, τα μοντέλα που πρωταγωνιστούν σε αυτές –μεταξύ των οποίων και η Ελληνίδα Θεοπίστη Πουρλιοτοπούλου, ανιψιά παλαίμαχου ποδοσφαιριστή του ΠΑΟΚ– και τα ασυναγώνιστα σχέδιά τους, σημειώνοντας ρεκόρ κερδών και κατακτώντας το ίντερνετ. «Η Βενετία βρίσκεται στην καρδιά του brand και επηρεάζει όλη την αισθητική, την εμφάνιση, την αίσθηση και τη φύση όλων όσα κάνουμε ως ομάδα. Και οι τέσσερις εμφανίσεις αυτής της σεζόν έχουν σχέση με την ιστορία, την κουλτούρα και την εικονογραφία της Βενετίας. Το μοτίβο της φανέλας των γηπεδούχων είναι εμπνευσμένο από βενετσιάνικους τοίχους και δημιουργήθηκε με βάση τις φωτογραφίες που τραβήξαμε από παλιά κτίρια γύρω από τη Λιμνοθάλασσα, ενώ τα χρυσά αστέρια της φανέλας είναι από την εμβληματική Βασιλική του Αγίου Μάρκου. Η φανέλα για τα παιχνίδια εκτός έδρας έχει ένα επαναλαμβανόμενο τριγωνικό μοτίβο που είναι αναφορά στην παράδοση των βενετσιάνικων μωσαϊκών. Για να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση σε αυτό, η καμπάνια γυρίστηκε στο μωσαϊκό της στοάς Ca’d’Oro, στο ιστορικό παλάτι του Μεγάλου Καναλιού. Ένα μέρος των εσόδων από την τρίτη εμφάνιση με τη θεματική της βενετσιάνικης Λιμνοθάλασσας διατίθεται στον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό We are here Venice, που έχει στόχο να εξασφαλίσει το μέλλον της πόλης, ενώ μέρος των εσόδων από τη φανέλα με τη σημαία της Βενετίας δίνεται στον οργανισμό Save Venice, με στόχο τη διατήρηση της καλλιτεχνικής κληρονομιάς της Βενετίας. Όλα αυτά συνδέονται με την αποστολή της ομάδας ως πρέσβειρας της Βενετίας», εξηγεί. «Στόχος με αυτές τις καμπάνιες μας είναι να αφηγηθούμε μια ιστορία και να εκφράσουμε το αίσθημα πίσω από αυτό το brand. Να υπερβούμε τα όρια του ποδοσφαίρου».

«Τον προηγούμενο χρόνο ηγήθηκα της εξαγοράς της ποδοσφαιρικής ομάδας της Καλλιθέας, με επενδυτή τον Άντριου Μπάρογουεϊ από τις ΗΠΑ και τον Τζον Γκόλντμαν, έναν συνεργάτη μου χρόνων που είναι και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Βενέτσια. Η τρέχουσα σεζόν 2021/2022 είναι η πρώτη για εμάς και είμαστε αρκετά ανταγωνιστικοί προς το παρόν, έχοντας ως πρόκληση την πρόκρισή μας στη Super League, χάρη στις προσπάθειες του αδερφού μου, Πέτρου Φιλιππάκου, του προπονητή μας, Λεωνίδα Βόκολου, και πολλών άλλων που δουλεύουν με τους παίκτες μας. Είτε το πετύχουμε είτε όχι, θα εκφράσουμε περισσότερες από τις ιδέες μας την επόμενη σεζόν, ενώ τώρα έχουμε επικεντρωθεί κυρίως στο αθλητικό και το επιχειρηματικό κομμάτι. Ακόμη κι αν είναι σε μικρή κλίμακα, το όνειρό μου για την Καλλιθέα είναι να αποτελέσει μια δύναμη θετικής αλλαγής που θα βοηθήσει να επαναπροσδιοριστεί η θέση του ελληνικού ποδοσφαίρου στην κοινωνία, δουλεύοντας όχι ως αντίπαλοι, αλλά ως συνεργάτες με τις μεγάλες ομάδες και τους βασικούς ενδιαφερομένους σε αυτό το άθλημα».

διάβασε και αυτό  Ανοιχτά τα σχολεία στην Καλλιθέα και στα Νότια Προάστια Τρίτη 7 Φεβρουαρίου

Ποιες είναι οι αλλαγές που θα ήθελε να δει στο ελληνικό ποδόσφαιρο; «Αν η επιδίωξη για κάθε μεγάλη αθλητική διοργάνωση είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας και των εσόδων, τότε η Super League έχει αποτύχει. Η ευαισθησία σε ζητήματα marketing και branding είναι εκτός πραγματικότητας εδώ και καιρό, και αυτό, για να το θέσω απλά, μεταφράζεται σε απώλεια χρημάτων, ενώ παράλληλα οι δομές δεν επιτρέπουν στο προϊόν να γίνεται ενδιαφέρον και πολύτιμο για τους φιλάθλους και τους εμπορικούς συνεργάτες, κάτι που θα αποτελούσε και καλή συνθήκη για να αποδίδουν με επιτυχία οι ομάδες στην Ευρώπη και να εξασφαλίζουν πρόσβαση σε ελίτ διαγωνιστικούς θεσμούς. Το marketing στο ελληνικό ποδόσφαιρο και οι αγωνιστικές αποτυχίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένα, καθώς το ένα συνεχώς τροφοδοτεί το άλλο. H UEFA έχει συστηματικά καθιερώσει πρωτοφανείς ανταγωνιστικές και οικονομικές ανισότητες για χάρη των τοπ 5 ποδοσφαιρικών πρωταθλημάτων, αλλά το ελληνικό πρωτάθλημα έχει χειροτερέψει την κατάσταση και από μόνο του. Από το 2004, η πτώση από την 7η στη 18η θέση της ευρωπαϊκής κατάταξης πρωταθλημάτων, η οποία καθορίζει την πρόσβαση σε ελίτ αναμετρήσεις, αποτελεί μέγιστη αποτυχία και έχει καταστροφικές και στενάχωρες επιπτώσεις στο αγωνιστικό και οικονομικό επίπεδο των μεγάλων ομάδων, οι οποίες επηρεάζουν στη συνέχεια και τις μικρότερες. Δεν έχει νόημα να μιλήσω για την Καλλιθέα σε αυτή τη συζήτηση. Για την ώρα, είμαστε μια μικρή ομάδα στη δεύτερη κατηγορία. Αλλά, αν τα καταφέρουμε και προβιβαστούμε, πιστεύω ότι οι κορυφαίες ομάδες θα πρέπει να ενθουσιαστούν που θα μας έχουν συνεργάτες στην προσπάθεια να ενδυναμώσουμε το πρωτάθλημα».

Η κλιματική αλλαγή απειλεί να μετατρέψει τη Βενετία σε σύγχρονη χαμένη Ατλαντίδα και η κατάσταση στο ελληνικό ποδόσφαιρο μοιάζει να βυθίζει τους φιλάθλους, όσους πραγματικά αγαπάμε την μπάλα και την κουλτούρα γύρω από αυτήν, σε απόγνωση. Όσο υπάρχουν, όμως, ιστορίες σαν αυτήν της Βενέτσια, όσο υπάρχουν και ήρωες μικρών κοινοτήτων που αντιστέκονται σθεναρά όπως εκείνο το μικρό γαλατικό χωριό του Αστερίξ, τότε η ελπίδα πάντα θα επιπλέει.

διάβασε και αυτό  Βασίλης Παπαχρήστος μαζί με εργαζόμενους και δημότες Καθαρίζουμε την Καλλιθέα

περισσότερα στο ρεπορτάζ της Ελίνας Δημητριάδη στο περιοδικό Κ

Facebook Comments Box

Απάντηση