Ως το τέλος του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία μετασχηματισμού των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Τα τρία επιμέρους έργα του σχεδίου

Το αργότερο ως το τέλος του φετινού Σεπτεμβρίου, εντός δηλαδή του Γ’ τριμήνου του τρέχοντος έτους, θα πρέπει η κυβέρνηση να παρουσιάσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον «χάρτη πορείας για την πλήρη αναδιοργάνωση του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ»

Η αναμόρφωση του ΟΣΕ καθώς και η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου περιλαμβάνονται στο κείμενο του Ταμείου Ανάκαμψης που ενέκρινε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το οποίο και προβλέπει εκτός των άλλων αυστηρά και “σφιχτά” χρονοδιαγράμματα και συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. 

Η σχετική έκθεση αναφέρεται και στον εκσυγχρονισμό, μέσω Σύμπραξης Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (χρηματοδότηση ύψους 130 εκατ. ευρώ), του δικτύου σιδηροδρόμων με εμβληματική παρέμβαση στην ηλεκτροδότηση, σηματοδότηση, τηλεπικοινωνίες, ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, της γραμμής από Πειραιά/Αθήνα έως Θεσσαλονίκη. 

Στόχος της αναδιοργάνωσης είναι η ολοκλήρωση του μετασχηματισμού των σιδηροδρομικών μεταφορών, προκειμένου η χώρα μας να είναι σε θέση να λειτουργήσει ως  πύλη εμπορίου προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Αφορά σε παρεμβάσεις για αναβάθμιση και αναδιάταξη του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Η επένδυση αποτελείται από παρεμβάσεις για αναβάθμιση και διασφάλιση της ομαλής και ασφαλούς λειτουργίας του ελληνικού συστήματος σιδηροδρομικών δικτύων, όπως έργα αναβάθμισης υφιστάμενης σιδηροδρομικής υποδομής και υπερδομή, ηλεκτρομηχανικά συστήματα, σηματοδότηση, τηλεπικοινωνίες, ηλεκτροδότηση και άλλες δραστηριότητες.

Η υλοποίηση της μεταρρύθμισης έχει σχεδιασθεί να ολοκληρωθεί ως τις 31 Δεκεμβρίου 2023. 

Για το τμήμα «έναρξη ισχύος πρωτογενούς και παράγωγου δικαίου για τη μεταρρύθμιση των δύο εταιρειών, δηλαδή του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που θα τους παρέχει τη δυνατότητα ανάπτυξης, λειτουργίας και συντήρησης ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου» το χρονοδιάγραμμα ορίζει ότι η διαδικασία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός του  Β’ εξαμήνου  του 2022.

διάβασε και αυτό  i-mall Micro Market: Τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος με επίκεντρο στις γενιές Gen-Z και Alpha

 

Τα επιμέρους έργα 

Η επένδυση σύμφωνα με το κείμενο της Κομισιόν, χωρίζεται σε τρία επιμέρους έργα: 

– Κύριο δίκτυο (Κεντρική Ελλάδα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – βόρεια σύνορα),

– Δίκτυο Μακεδονίας – Θράκης (Βόρεια Ελλάδα),

 – Δίκτυο Αθήνα – Κιάτο (Αττική και Πελοπόννησος). 

Η υλοποίηση της συνολικής επένδυσης θα ολοκληρωθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025. Ωστόσο, συνολικά για το ΣΔΙΤ ύψους σχεδόν μισού δις ευρώ, έως το πρώτο τρίμηνο του 2023 προβλέπεται η ανάθεση των 3 συμβάσεων ΣΔΙΤ (μία για κάθε υποέργο) για παρεμβάσεις αναβάθμισης και ανακατανομής του   συστήματος και της υποδομής του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου με σκοπό να αποκατασταθεί η «σχεδιαστική ταχύτητα» (να διέρχονται τα τρένα με την ταχύτητα που προβλεπόταν όταν κατασκευάστηκαν τα έργα) σε όλα τα τμήματα της υποδομής, να βελτιωθεί ο χρόνος μετακίνησης και τα επίπεδα ασφάλειας, να αναβαθμιστεί το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο σε ολόκληρη τη χώρα και να βελτιωθεί η ποιότητα των σιδηροδρομικών υπηρεσιών.

Ακόμη, το σχέδιο περιλαμβάνει και τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕ. Η επένδυση προβλέπει  την αναβάθμιση των υποδομών και των υπηρεσιών του ΟΣΕ με την ανάπτυξη των εξής συστημάτων και υπηρεσιών:  

-συστήματα διαχείρισης εισιτηρίων και τηλεματικής με στόχο τουλάχιστον το 60% των επιβατών να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά εισιτήρια μέχρι το 2025, 

-υποδομή για έξυπνους σταθμούς, υπηρεσίες πελατειακής εμπειρίας, 

-διαδίκτυο υψηλών ταχυτήτων σε τρένα και σταθμούς και  σύστημα τηλεματικής οχημάτων. 

Η υλοποίηση της επένδυσης θα ολοκληρωθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025. 

Όσον αφορά στην οργανωτική μεταρρύθμιση στον τομέα των σιδηροδρόμων οι κύριες δράσεις του έργου είναι: 

-υιοθέτηση χάρτη πορείας με τα βήματα για την πλήρη αναδιοργάνωση των εταιρειών ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ,

διάβασε και αυτό  Χαρίζει 100.000 ελαιόδεντρα στην Αρχαία Ολυμπία Αμερικάνικο Ίδρυμα

-πρόσληψη ειδικευμένου συμβούλου για βοήθεια στην υλοποίηση της μεταρρύθμισης,

-έναρξη ισχύος πρωτογενούς και παράγωγου δικαίου για τη μεταρρύθμιση των δύο εταιρειών, που θα τους παρέχει τη δυνατότητα ανάπτυξης, λειτουργίας και συντήρησης ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου,

– εφαρμογή της μεταρρύθμισης.

 

Άρθρο του Γεράσιμου Ζώτου

Facebook Comments Box

Από Astarte1

Απάντηση