Νέα Καλλιθέας

Κώστας Ασκούνης διεκδικεί τον Δήμο με ΘΑ ξεχνώντας τις ευθύνες του

Ο υποψήφιος  Δήμαρχος Καλλιθέας Κώστας Ασκούνης με  16 χρόνια θητεία  αποφάσισε να κάνει μια συγκέντρωση για το πάρκινγκ στο οικόπεδο ΒΙΚΑ-EXPRESS SERVICE. Ένα διόροφο πάρκινγκ που δημιουργήθηκε  από το 2006.  Ας αρχίσουμε να θυμόμαστε την ιστορία με στοιχεία από την εφημερίδα ΝΕΑ ΠΟΛΗ της Θεοκλήτης Μεσουρίδου και του άρθρου του Δημοτικού Συμβούλου εκείνη την εποχή Ηλία Κακουλίδη

Ο πρώην Δήμαρχος Καλλιθέας Γιώργος Κυριόπουλος πήρε επιχορήγηση για το Δήμο Καλλιθέας 1.320.000.000. δρχ για την αγορά του οικοπέδου και την κατασκευή του υπόγειου γκαράζ από το ΥΠΕΧΩΔΕ επί Υπουργείας Κώστα Λαλιώτη το 1996. Όμως τα λεφτά αυτά δεν έμελε να χρησιμοποιηθούν εκείνη την περίοδο αφού το ισχυρό  τοπικό ΠΑΣΟΚ έβγαλε από την θέση τον Γιώργο Κυριόπουλο και έφερε τον Κώστα Ασκούνη. Την καρέκλα στο μεταξύ του ΥΠΕΧΩΔΕ αναλαμβάνει η Βάσω Παπανδρέου και το 2000  ο τότε δήμαρχος Κώστας Ασκούνης αγοράζει για λογαριασμό του δήμου Καλλιθέας το οικόπεδο από την εταιρεία με έδρα τον Παναμά, Όμως  αλλάζει το 2003  την προγραμματική σύμβαση χρηματοδότησης για την κατασκευή του έργου για να  επιστρέψει στο Ελληνικό Δημόσιο τα 620.000.000 δρχ τα οποία προορίζονταν για την κατασκευή του υπόγειου γκαραζ.

“Σε ξένα χέρια το δημοτικό γκαράζ”
Σε άρθρο του τον Απρίλιο του 2006 στην τοπική εφημερίδα ΝΕΑ ΠΟΛΗ, με τίτλο: “Σε ξένα χέρια το δημοτικό γκαράζ”, ο πρώην δημοτικός σύμβουλος Καλλιθέας, Ηλίας Κακουλίδης είχε αποκαλυψει όλες τις λεπτομέρειες της υπόθεσης του υπόγειου γκαράζ EXPRESS SERVICE – BIKA.

Έγραφε τότε ο κ. Κακουλίδης:
“Σωκράτους & Δημητρακοπούλου 21 (EXPRESS SERVICE – BIKA), πρόκειται για έναν από τους τελευταίους μεγάλους ελεύθερους χώρους έκτασης 3.369,27 τ.μ. Είναι από τους καταλληλότερους χώρους για την κατασκευή υπογείων γκαράζ, αλλά και την δημιουργία αθλητικών και άλλων κοινοφελών χώρων στην επιφάνεια του.

Το έτος 1996 ο τότε δήμαρχος Γιώργος Κυριόπουλος υπέγραψε προγραμματική σύμβαση με το ΥΠΕΧΩΔΕ, σύμφωνα με το οποίο ο δήμος Καλλιθέας επιχορηγήθηκε με το ποσό των 1,2 δισ. δραχμών μέσω του Ειδικού Ταμείου Εφαρμογής Ρυθμιστικών και Πολεοδομικών Σχεδίων (ΕΤΕΡΠΣ) για την εκτέλεση έργων”

διάβασε και αυτό  Ένταξη στο πρόγραμμα χρηματοδότησης κοινόχρηστων ηλεκτρικών ποδήλατων ο δήμος Καλλιθέας

express vika 01
Απόσπασμα από το συμβόλαιο αγοράς του οικοπεδου – Πηγή: Εφημερίδα Νέα Πόλη

 

 

Η αγορά
Στις 17 Μαρτίου 2000 ο δήμος Καλλιθέας αγόρασε το οικόπεδο αντί ποσού 474.637.568 δρχ από την ιδιοκτήτρια εταιρία “ASTIR CORPORATION INC” με έδρα τον Παναμά.

Όλοι περίμεναν ότι το όνειρο να αποκτήσει η Καλλιθέα ένα δημοτικό parking, θα γινόταν πραγματικότητα. Τα 620.000.000 δρχ για την κατασκευή του ήταν εξασφαλισμένα. Και αν χρειαζόταν επιπλέον χρηματοδότηση θα την διεκδικούσαμε. Ο καιρός περνούσε, τίποτα δεν γινόταν. Ο Γιώργος Κυριόπουλος δεν ήταν πλέον δήμαρχος, τον κ. Λαλιώτη διαδέχθηκε η κ. Βάσω Παπανδρέου. Όλα άλλαξαν.

Στην κρίσιμη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου η οποία πραγματοποιήθηκε την 15η Μαϊου 2003 παρά τις έντονες αντιδράσεις της αντιπολίτευσης από τους Κακουλίδη, Χατζόπουλο, Παπαχρήστο, Παπαθανάση, Κοττέα, Τσιτίνη, Κάρναβο, το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε κατά πλειοψηφία την δημοπράτηση του έργου από την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων, δηλαδή χρηματοδότηση του έργου από ιδιώτη και εκμετάλλευση του parking.

express vika 02
Απόσπασμα από την προγραμματική σύμβαση με την οποία ο δήμος Καλλιθέας επιχορηγήθηκε και για την αγορά του οικοπέδου και για την κατασκευή του υπόγειου γκαράζ – Πηγή: Εφημερίδα Νέα Πόλη

 

 

Στις 6 Ιουνίου 2003 ο δήμαρχος Κώστας Ασκούνης υπογράφει με την τότε υπουργό Βάσω Παπανδρέου την τροποποιητική σύμβαση με την οποία αφαιρείται το έργο κατασκευή δύο υπόγειων γκαράζ, δηλαδή επέστρεψε τα 620.000.000 δρχ που είχε εξασφαλίσει ο Γιώργος Κυριόπουλος το 1996.

Με την τροποποίηση, μειώθηκε επίσης και το ποσό για τις απαλλοτριώσεις οικοπέδων και την διάνοιξη οδών στον Λόφο Σικελίας από 180.000.000 δρχ σε 125.000.000 δρχ.

Τα 620.000.000 δρχ θα έπρεπε να κρατηθούν για να δοθούν στον κατασκευαστή του γκαράζ προκειμένου να μειωθεί στο ελάχιστο ο χρόνος εκμετάλλευσης του για την απόσβεση της επένδυσης. Δεν έχει ξαναγίνει ο δήμος να επιστρέψει εκατοντάδες εκατομύρια ευρώ ενώ τα είχε εξασφαλισμένα.

express vika 03
Απόσπασμα από την τροποποίηση της χρηματοδότης. Ο δήμος Καλλιθέας το 2003 επιστρέφει την χρηματοδότηση για την κατασκευή του υπόγειου γκαράζ – Πηγή: Εφημερίδα Νέα Πόλη

Δημοτικό γκαράζ τέλος
Η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων δημοπράτησε την κατασκευή του υπόγειου γκαράζ. Μειοδότης αναδείχθη η εταιρία ΑΚΤΩΡ η οποία θα χρηματοδοτούσε την κατασκευή και θα έχει την εκμετάλλευση του για 30 χρόνια. Η έναρξη των εργασιών καθυστέρησε μερικά χρόνια για διάφορους λόγους.

διάβασε και αυτό  Δημοτικό Συμβούλιο Καλλιθέας Πέμπτη 27 Ιουλίου live στο Kalithea Tv

Ιδιώτης εκμεταλλευόταν τον δημοτικό χώρο
Όταν το 1996 έγινε γνωστό ότι η τότε δημοτική αρχή επιχορηγήθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ για αγορά και κατασκευή γκαράζ, ο τότε ιδιοκτήτης “ASTIR CORPORATION INC” με ιδιωτικό συμφωνητικό μισθώσεως με ημερομηνία 17 Μαρτίου 1997 εκμισθώνει το ακίνητο επί της οδού Δημητρακοπούλου 21, στους κ.κ. Πέτρο Ποντίκη και Ευστάθιο Οικονομόπουλο για έξι (6) χρόνια έως 16 Μαρτίου 2003 με μίσθωμα 950.000 δρχ μηνιαίως για να χρησιμοποιηθεί ως χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων ως και πλυντηρίου-λιπαντηρίου.

Το μηνιαίο μίσθωμα των 950.000 δρχ θα ίσχυε από 1/1/1997 έως και 31/12/1998. Στη συνέχεια θα αναπροσάρμοζε το ύψος του ενοικίου κάθε χρόνο κατά δύο (2) μονάδες ανά του τιμαρίθμου κόστους ζωής. Μετά από 4 ημέρες, στις 21 Μαρτίου 1997 η διάρκεια της μισθώσεως σε έξι (6) έτη καταργείται και ορίζεται διετής με αρχή την 1η Σεπτεμβρίου 1997 και λήξη 31 Αυγούστου 1999.

express vika 04
Για μεγάλη περίδο το οικόπεδο εκμεταλλευόταν ιδιώτης – Πηγή: Εφημερίδα Νέα Πόλη

 

Πρόκληση η συνέχεια

 

Ο δήμος Καλλιθέας αγοράζει το ακίνητο τον Μάρτιο του 2000 το οποίο βρίσκεται την στιγμή της αγοράς σε μίσθωση που είχε ήδη λήξει. Έχει λήξει και η εξάμηνη παράταση την οποία προέβλεπε το συμφωνητικό.

Ο δήμος Καλλιθέας ιδιοκτήτης πλέον του οικοπέδου των 3.369,27 τμ δεν αποβάλλει τον μισθωτή, δεν συνάπτει το νέο συμφωνητικό μισθώσεως, δεν επαναδιαπραγματεύεται το μίσθωμα, δεν κατοχυρώνεται νομικά για τη μη καταβολή αποζημιώσεως όταν εξώσει τους μισθωτές. Αρκείται (;) να εισπράττει το πενιχρό ανοίκιο του 1.000.000 δρχ το μήνα, και επέτρεψε την εκμετάλλευση του χώρου στους μισθωτές η οποία τους αποδίδει το 25πλάσιο. Από την καρτέλα του υπόχρεου διαπιστώνουμε ότι το ενοίκιο που πληρώνει τα τελευταία χρόνια είναι το εξής:
2004 – 3.909,80 ευρώ,
2005 – 4.109,20 ευρώ
2006 – 4.188,53 ευρώ.

διάβασε και αυτό  Μουσικός χειμώνας στο ΚΠΙΣΝ Ένας Cosmos, μία Μουσική στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος Microcosmos: Ηχητικές Υπερβάσεις στον Φάρο

“Δεν μας φταίει ο ιδιώτης μισθωτής, αυτός κάνει τη δουλειά του” σημείωνε στο άρθρο του ο κ. Κακουλίδης “η δημοτική αρχή όμως γιατί δεν επέλεξε το συμφέρον των δημοτών, και να σηματοδοτήσει έτσι την ειλικρινή της πρόθεση για εξεύρεση δημοτικού χώρου στάθμευσης για τους δημότες με συμβολικό και όχι εμπορικό μίσθωμα; Μέχρι να αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής του υπόγειου γκαράζ (πέρασαν 6 χρόνια μέχρι σήμερα 2006) να εκμεταλλευθεί ο δήμος την περιουσία του κάνοντας ο ίδιος ο δήμος χρήση του χώρου προς όφελος των δημοτών (χαμηλό τέλος στάθμευσης και να έχει και κέρδη) και να προσφέρει εργασία σε άνεργους δημότες. Γιατί δεν το έπραξε;”

Ας γυρίσουμε στο Σήμερα ο Δήμαρχος Καλλιθέας Δημήτρης Κάρναβος από τον Φεβρουάριο του 2022 αλλά και πιο πριν  με έγγραφη αναφορά στο Υπουργείο Υποδομών και μεταφορών υπενθύμιζει την διεκδίκηση που υπάρχει από τον Δήμο Καλλιθέας του χώρου που βρίσκεται στη Δημητρακοπούλου πάνω από το κλειστό  γκαράζ Δημητρακοπούλου & Σωκράτους . Συγκεκριμένα στην ανάρτηση του στο fb τότε αναφέρει “Επιτέλους Να γίνει πάρκο ο επίγειος χώρος στη Δημητρακοπούλου! Με έγγραφό του Δήμου μας προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, διεκδικούμε την παράδοση του χώρου πάνω από τον σταθμό αυτοκινήτων ώστε να διαμορφωθεί σε χώρο πρασίνου για τους δημότες. Στο σχετικό έγγραφό μας επισημαίνεται η ανάγκη τόσο για τη λειτουργία του χώρου στάθμευσηγες όσο και για την κατάλληλη διαμόρφωση του επίγειου χώρου προς όφελος των κατοίκων”…
Ενώ ο πρωην Δήμαρχος και νυν υποψήφιος Κώστας Ασκούνης σε μια συνάντηση στο συγκεκριμένο χώρο με υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους του και λίγους κατοίκοους στον συγκεκριμένο χώρο ανέφερε εμείς ΘΑ φέρουμε σε λειτουργία το πάρκινγκ όταν γίνουμε διοίκηση ξεκινώντας νομικές διαδικασίες ξεχνώντας να αναφέρει τις ενέργειες που γίνονται ήδη από το Δήμο και τις ευθύνες που έχει ο ίδιος ως Δήμαρχος για το πάρκινγκ το συγκεκριμένο…περισσότερα στην μηνιαία δωρεάν έντυπη διαδημοτική εφημερίδα ΈΡΕΥΝΑ Press Ιουνίου με αποκαλύψεις που θα συζητηθούν.

ρεπορτάζ Δημήτρης Μπιζιώτας

 

Facebook Comments Box

Απάντηση