Γιάννης Καλλιανός Επερώτηση στην Υπουργό Παιδείας για δημιουργία ψηφιακού αποθετηρίου από ΚΠΕ
Ο Βουλευτής Νοτίου τομέα Ιωάννης Καλλιανός με επερώτηση του προς την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως αναφέρεται στην δημιουργία ψηφιακού αποθετηρίου από τα ΚΠΕ όπως και της Αργυρούπολης.
Συγκεκριμένα στην ερώτηση αναφέρει : Προτίθεται να μεριμνήσει για τη δημιουργία ψηφιακού αποθετηρίου του εκπαιδευτικού υλικού που έχει παραχθεί από τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ), ανάμεσά τους και από το ΚΠΕ Αργυρούπολης; Δημιουργία Ψηφιακού Αποθετηρίου για το εκπαιδευτικό υλικό που έχει παραχθεί από τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ), ανάμεσά τους και από το ΚΠΕ Αργυρούπολης»
Τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) είναι καινοτόμος θεσμός του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με αντικείμενο την περιβαλλοντική εκπαίδευση και την υποστήριξή της σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο. Ένας από τους τομείς δράσης τους αφορά και την παραγωγή εκπαιδευτικού-υποστηρικτικού υλικού. Τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) σήμερα έχουν μετονομαστεί σε Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΕΠΕΑ).
Tα πρώτα ΚΠΕ ιδρύθηκαν στη χώρα μας στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Ήταν συγκεκριμένα το 1993, όταν στον Νομό Αχαΐας, στους πρόποδες του Χελμού και κοντά στα ιστορικά Καλάβρυτα, ιδρύθηκε στην Κλειτορία το πρώτο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Σήμερα, μετά από πορεία 30 ετών, λειτουργούν περισσότερα από 50 ΚΠΕ σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας.
Ένα από τα ΚΠΕ της χώρας μας είναι και το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αργυρούπολης. Ιδρύθηκε το 1995, αποτελώντας το δεύτερο ΚΠΕ κατά σειρά ίδρυσης και το πρώτο αστικού τύπου. Βρίσκεται στον σταθμό του μετρό της Αθήνας «Άλιμος», κοντά στον Υμηττό, στο ρέμα Γερουλάνου και στον Σαρωνικό λειτουργώντας στην περιοχή που γεννήθηκα, κατοικώ και εκπροσωπώ στη Βουλή των Ελλήνων.
Από το 1995 μέχρι σήμερα, περισσότερες από 4.000 μαθητικές ομάδες με σχεδόν 100.000 μαθητές και μαθήτριες έχουν παρακολουθήσει τα εκπαιδευτικά προγράμματα που έχουν αναπτύξει οι εκπαιδευτικοί του ΚΠΕ Αργυρούπολης και έχουν ως θέματα το δάσος, το περιαστικό πράσινο, τις δασικές πυρκαγιές και την αποκατάσταση του τοπίου, την κυκλοφοριακή ρύπανση, το νερό, τα ρέματα, τη θάλασσα, την εξοικονόμηση ενέργειας και πολλά άλλα.
Ανάλογο εκπαιδευτικό υλικό με αυτό των προγραμμάτων του ΚΠΕ Αργυρούπολης, υλικό με υψηλή επιστημονική εγκυρότητα και παιδαγωγική αξία, έχει αναπτυχθεί και από τα υπόλοιπα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της χώρας μας ενώ συνήθως το εκπαιδευτικό υλικό ενός ΚΠΕ είναι αναρτημένο σε ψηφιακή μορφή στον δικτυακό του τόπο.
Θα άξιζε επομένως η συγκέντρωση της ψηφιακής μορφής αυτού του σημαντικού εκπαιδευτικού υλικού –που έχει παραχθεί από τους εκπαιδευτικούς που συγκροτούν τις παιδαγωγικές ομάδες κάθε ΚΠΕ και που το στελεχώνουν μετά από επιλογή βάσει προσόντων– σε έναν δικτυακό τόπο, σε ένα ενιαίο ψηφιακό αποθετήριο, ώστε να είναι εύκολα και άμεσα διαθέσιμο σε κάθε μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας.