Στη φωτογράφηση κρατούσε ένα λαμπατέρ…

Αν όχι σε όλους, στους περισσότερους, η εικόνα της γυναίκας με τη δάδα, σύμβολο της μεγάλης αμερικάνικης εταιρείας παραγωγής ταινιών Columbia Pictures, που εμφανίζεται λίγο πριν την έναρξη μιας ταινίας, μας είναι οικεία. Όμως, η ιστορία με την πραγματική γυναίκα που πόζαρε για αυτό το σύμβολο, ενός από τα παλαιότερα στούντιο στο Χόλιγουντ, είχε μείνει μέχρι πριν και από λίγα χρόνια άγνωστη. Σαν αρχαία Ελληνίδα που βαστά ένα πυρσό στο υψωμένο δεξί της χέρι. Η εικόνα παραπέμπει στο Άγαλμα της Ελευθερίας της Νέας Υόρκης, αν και διαφέρει σε λεπτομέρειες Το πρόσωπο της «Κυρίας Κολούμπια», όπως είναι το παρατσούκλι της, είναι ένα από το πιο διάσημα.

Όλα ξεκίνησαν το 1918 από τα αδέλφια Χάρι και Τζακ Κον και τον φίλο τους Τζόελ Μπραντ, που ίδρυσαν την εταιρεία CBC Film Sales Corporation. Στα πρώτα του χρόνια, το στούντιο πραγματοποίησε ως επί το πλείστον χαμηλού προϋπολογισμού παραγωγές, οδηγώντας τους Κον και Μπραντ το 1924, να μετονομάσουν την εταιρεία τους σε Columbia Pictures. Το όνομά τους και το γυναικείο λογότυπο φέρουν το όνομα της Κολούμπια, που είναι το πιο ξεχασμένο γυναικείο σύμβολο των ΗΠΑ. Το λογότυπο της Columbia Pictures -το οποίο στο πέρασμα των χρόνων, έχει περάσει από πέντε σημαντικές αναθεωρήσεις – είναι μια γυναίκα που φέρει μία δάδα και φοράει έναν χιτώνα και όπως αναφέρθηκε, αντιπροσωπεύει την Κολούμπια, μια προσωποποίηση των ΗΠΑ.

Το λογότυπο

Το πρώτο λογότυπο της Columbia, που έγινε το 1924, ήταν μια αρχαία Ρωμαία η οποία κρατούσε από τη μια ασπίδα και από την άλλη μια ράβδο σιταριού και φορούσε ένα παραδοσιακό ρούχο της εποχής της. Η εικόνα βασίστηκε στην ηθοποιό Evelyn Venable, γνωστή για την παροχή της φωνής της ως «The Blue Fairy» στην ταινία «Πινόκιο» της Walt Disney.

διάβασε και αυτό  «Το wrap dress ήταν αυτό που με δημιούργησε» - Όλες οι κορυφαίες στιγμές του Change Makers III

Το 1928, το λογότυπο άλλαξε και στη θέση της Ρωμαίας μπήκε μια γυναίκα τυλιγμένη με την σημαία των ΗΠΑ και έναν πυρσό στο χέρι, ενώ για πρώτη φορά εμφανίστηκε το όνομα Columbia Pictures πάνω από αυτήν. Το λογότυπο στη σημερινή του μορφή δημιουργήθηκε το 1992. Ο Σκοτ Μέντνικ προσέλαβε τον καλλιτέχνη της Νέας Ορλεάνης, Μάικλ Ντες, για να ξαναβάψει ψηφιακά το λογότυπο και να επιστρέψει τη γυναίκα σε μια «κλασική» εμφάνιση.

Ο Μάικλ Ντες προσέλαβε ως μοντέλο για το λογότυπο την Τζένη Τζόζεφ, μία γραφίστρια η οποία εργαζόταν στην εφημερίδα Times – Picayune. Και όχι νοικοκυρά, όπως πολλοί πίστευαν πολλοί. Μάλιστα, επειδή δεν είχε χρόνο, η κοπέλα συμφώνησε να βοηθήσει στο μεσημεριανό της διάλειμμα.

Columbia Pictures

Η ενδυμασία

Η αρχική Lady Columbia ήταν ντυμένη με την αμερικανική σημαία, αλλά στην ανανέωση δόθηκε η οδηγία να αλλάξει το χρώμα σε λευκό, πορτοκαλί και μπλε και να μη χρησιμοποιηθεί η «αστερόεσσα». Σε μια συνέντευξη του το 2013, ο Ντες είπε ότι δεν μπορούσε να θυμηθεί αν αυτό οφειλόταν σε νομικά ή εμπορικά ζητήματα. Η φωτογράφηση διήρκεσε τέσσερις ώρες και έγινε από τη φωτογράφο Κάθυ Άντερσον στο σαλόνι του διαμερίσματός της στη Νέα Ορλεάνη.

«Όταν ο εκπληκτικά ταλαντούχος εικονογράφος (και φίλος) Μάικλ Ντες μου ζήτησε να τραβήξω φωτογραφίες αναφοράς για έναν πίνακα, δεν είχα ιδέα πόσο εικονικό θα γινόταν αυτό το έργο τέχνης…

 

 

Η Τζένη Τζόζεφ ήταν το τέλειο μοντέλο και τα υπόλοιπα είναι ιστορία», εξομολογήθηκε η Άντερσον.

Αυτή ήταν η πρώτη και τελευταία φορά που η Τζόζεφ πόζαρε ως μοντέλο. Δεν επεδίωξε ποτέ την προβολή, ούτε ενδιαφέρθηκε να εκμεταλλευτεί την όλη ιστορία. Αντίθετα, επέλεξε να παραμείνει άγνωστη, όπως και η ιστορία της, παρόλο που τα τελευταία 25 χρόνια το πρόσωπό της είναι από τα πιο διάσημα καθώς το βλέπουμε κάθε φορά στις ταινίες της Κολούμπια.

διάβασε και αυτό  H απάντηση της Ναταλίας Γερμανού στον Ζαφείρη Μελά για τα σχόλια που τον πείραξαν (video)

Columbia Pictures

 

Στο διάλειμμα για μεσημεριανό

Χρόνια αργότερα, έγιναν γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες από εκείνη τη φωτογράφηση, όπως η χρονική στιγμή που έλαβε χώρα. Το 2012, η Τζένη Τζόζεφ σε συνέντευξη στο WWL-T παραδέχθηκε πως έγινε κατά τη διάρκεια ενός διαλείμματος της για μεσημεριανό φαγητό. «Μου τύλιξαν ένα σεντόνι και κρατούσα ένα απλό φωτιστικό γραφείου, ένα πορτατίφ. Και το κρατούσα απλά ψηλά. Το κάναμε αυτό με μια λάμπα», είπε. Στην ίδια συνέντευξη παραδέχτηκε πως ποτέ δεν πίστευε ότι θα είχε τέτοια απήχηση, πως θα αποτελούσε το σήμα κατατεθέν μιας μεγάλης εταιρείας και η ίδια θα ήταν μία από τις διάσημες φιγούρες του κινηματογράφου.

Facebook Comments Box

Από Astarte1

Απάντηση