Ομάδες πυροτεχνουργών του Στρατού επιχειρούν από το πρωί σε συνεργασία με την Πυροσβεστική στην Καβάλα, όπου κατέπεσε το βράδυ του Σαββάτου  αεροσκάφος τύπου Antonov, το οποίο είχε 8μελές πλήρωμα και μετέφερε 12 τόνους πυρομαχικά. Το αεροσκάφος είχε απογειωθεί από την πόλη Νις της Σερβίας και είχε προορισμό την Ιορδανία.

Ο λόχος αντιμετώπισης Πυρηνικής Βιολογικής Χημικής Άμυνας, μεταβαίνει στην Καβάλα με εντολή ΓΕΕΘΑ για να συνδράμει στις έρευνες των πυροτεχνουργών και της Πυροσβεστικής, μετά την συντριβή του αεροσκάφους τύπου Antonov το οποίο είχε 8μελές πλήρωμα και μετέφερε 11,5 τόνους πυρομαχικά. Σύμφωνα με τις αρχές της Σερβίας, το αεροπλάνο πραγματοποιούσε πτήση από το Βελιγράδι στο Μπαγκλαντές.

Σύμφωνα με το ΣΚΑΪ, στο σημείο μεταβαίνει ο Ειδικός Λόχος Αντιμετώπισης Πυρηνικής – Βιολογικής – Χημικής Άμυνας, για να χτενίσει την περιοχή, όπως προβλέπει το πρωτόκολλο αντιμετώπισης τέτοιων συμβάντων.

Θα διατεθεί επίσης τμήμα του Ειδικού Διακλαδικού Λόχου Πυρηνικής Βιολογικής Χημικής Άμυνας του ΓΕΕΘΑ με 14 άτομα.

Η μετακίνηση του τμήματος θα γίνει με CH-47D από τα Μέγαρα, ενώ στην περιοχή έχουν μεταβεί δύο ομάδες ΤΕΝΞ.

Είναι ενδεικτικό πως ούτε οι διασώστες, μέλη της ΕΜΑΚ, δεν έχουν προσεγγίσει το σημείο πιο κοντά από τα 50 μέτρα, όπου εντόπισαν μια λευκή ουσία η οποία προκαλεί κάψιμο στα μάτια και τα χείλη όσων την πλησιάζουν.

Υπάρχει πολύ υλικό από το αεροσκάφος διάσπαρτο στα χωράφια, δήλωσε ο συντονιστής της Πυροσβεστικής στην ΕΡΤ, το πρωί, ενώ σημείωσε πως «νιώσαμε ένα κάψιμο στα χείλη και τη γλώσσα».

Στο σημείο επίσης υπάρχει θερμότητα, ενώ οι μετρήσεις για ραδιενέργεια δεν έδειξαν κάτι ανησυχητικό, σύμφωνα με τον ίδιο.

Παράλληλα, η περιοχή έχει αποκλειστεί στα 500 μέτρα.

Με βοήθεια μη επανδρωμένων αεροσκάφους ελέγχθηκε το σημείο συντριβής, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν υπάρχει άλλο εύφλεκτο υλικό, ενώ έχει δοθεί ισχυρή σύσταση οι κάτοικοι να μην πλησιάσουν την περιοχή να κρατήσουν κλειστές τις πόρτες και τα παράθυρα, να μην χρησιμοποιήσουν ούτε τα κλιματιστικά τους, μέχρι να υπάρξει ασφαλής εκτίμηση για πιθανή μόλυνση του αέρα από τα υλικά του αεροσκάφους.

 Με βοήθεια μη επανδρωμένων αεροσκάφους ελεγχθηκε το σημείο συντριβής, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν υπάρχει άλλο εύφλεκτο υλικό.

Έχει δοθεί ισχυρή σύσταση οι κάτοικοι να μην πλησιάσουν την περιοχή να κρατήσουν κλειστές τις πόρτες και τα παράθυρα, να μην χρησιμοποιήσουν ούτε τα κλιματιστικά τους, μέχρι να υπάρξει ασφαλής εκτίμηση για πιθανή μόλυνση του αέρα από τα υλικά του αεροσκάφους.

διάβασε και αυτό  4,4 ρίχτερ στην Αργολίδα
Ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος δήλωσε ότι περιμένουν τις εκτιμήσεις των ειδικών για το κατά πόσο το πολεμικό υλικό που μετέφερε το μεταγωγικό αεροσκάφος είναι επικίνδυνο για την δημόσια ασφάλεια.

«Υπάρχει αγωνία, περιμένουμε τις εκτιμήσεις των πυροτεχνουργών και των λοιπών ειδικών του Πυροσβεστικού Σώματος, προκειμένου να έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα. Δεν συντρέχει λόγος μέχρι αυτή τη στιγμή εκκένωσης των οικισμών που βρίσκονται κοντά στην περιοχή όπου κατέπεσε το αεροσκάφος, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν εστίες πυρκαγιάς ούτε και καπνοί, με κατεύθυνση προς κατοικημένες περιοχές», είπε ο κ. Μέτιος.

Είναι ενδεικτικό πως ούτε οι διασώστες, μέλη της ΕΜΑΚ, δεν έχουν προσεγγίσει το σημείο πιο κοντά από τα 50 μέτρα, όπου εντόπισαν μια λευκή ουσία η οποία προκαλεί κάψιμο στα μάτια και τα χείλη όσων την πλησιάζουν.

Υπάρχει πολύ υλικό από το αεροσκάφος διάσπαρτο στα χωράφια, δήλωσε ο συντονιστής της Πυροσβεστικής στην ΕΡΤ, το πρωί, ενώ σημείωσε πως «νιώσαμε ένα κάψιμο στα χείλη και τη γλώσσα».

Στο σημείο επίσης υπάρχει θερμότητα, ενώ οι μετρήσεις για ραδιενέργεια δεν έδειξαν κάτι ανησυχητικό, σύμφωνα με τον ίδιο.

Παράλληλα, η περιοχή έχει αποκλειστεί στα 500 μέτρα.

«Νιώσαμε κάψιμο στα χείλη και τη γλώσσα»

Ο Μάριος Αποστολίδης, υποστράτηγος συντονιστής πυροσβεστικών υπηρεσιών της Βόρειας Ελλάδας, μίλησε για την έναρξη των επιχειρήσεων εξηγώντας πως ήδη έχουν σηκωθεί drone και αρχίζουν να επιχειρούν πυροτεχνουργοί του Στρατού έτσι ώστε να δώσουν το «ΟΚ», ή το απαγορευτικό ανάλογα με τα ευρήματα, για να μπουν τα συνεργεία και να «σαρώσουν» την περιοχή.

«Υπάρχουν μικρο εστίες φωτιάς, σε ακτίνα τουλάχιστον 500 μέτρων. Έχουμε απαγορεύσει την είσοδο στον χώρο που ενεργούμε, έχει δοθεί σύσταση να μην πλησιάζουν οι κάτοικοι, να είναι προσεκτικοί και να έχουν κλειστά παράθυρα. Νιώσαμε κάψιμο στα χείλη και τη γλώσσα, κι εμείς φοράμε μάσκες. Δεν γνωρίζουμε τι είναι αυτό που μας επηρεάζει», είπε αρχικά ο κ. Αποστολίδης.

διάβασε και αυτό  Χιλιάδες προσλήψεις συμβασιούχων στους δήμους

«Όταν θα είναι ασφαλές το σημείο, καθώς έχουμε ακούσει για εκρηκτικά και θα πρέπει να μας δώσουν το ΟΚ ότι είναι ασφαλές, θα μπούμε στο πεδίο. Οι πυροτεχνουργοί είναι αυτοί που θα μας διαβεβαιώσουν αν υπάρχουν εκρηκτικές ύλες, ώστε να ξέρουμε αν κινδυνεύουν οι διασώστες. Δεν υπάρχει εικόνα ακόμα από το drone, τώρα σηκώθηκε. Έχουμε πλησιάσει με τις μάσκες στα 50 μέτρα, έχουμε δει ένα κομμάτι της ατράκτου, υπάρχει πολύ υλικό διάσπαρτο στα χωράφια», πρόσθεσε.

Ο επικεφαλής των ερευνών επεσήμανε ακόμα πως «Η πληροφορία είναι πως το πλήρωμα ήταν οκταμελές. Το πεδίο πρέπει να είναι σταθερό και ασφαλές για να μπουν οι διασώστες. Δεν θα διακινδυνεύσουμε κανέναν. Είναι 13 άτομα από την ΕΜΑΚ και 26 πυροσβέστες».

Δείτε το βίντεο:

διάβασε και αυτό  Μεγάλη φωτιά στα Στύρα Ευβοίας: Εκκενώνεται το Νημποριό -«Ανεξέλεγκτη» λέει η πρόεδρος της Κοινότητας

Το σκάφος που κατέπεσε ήταν ένα Antonov An-12 (ρωσικά: Антонов Ан-12)

Όπως αναφέρεται στη wikipedia είναι ένα τετρακινητήριο μεταφορικό αεροσκάφος στροβιλοκινητήρα σχεδιασμένο στη Σοβιετική Ένωση. Είναι η στρατιωτική έκδοση του Antonov An-10 και έχει πολλές παραλλαγές. Για περισσότερες από τρεις δεκαετίες το An-12 ήταν το τυπικό αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου και αλεξιπτωτιστών μεσαίας εμβέλειας των σοβιετικών αεροποριών. Συνολικά δημιουργήθηκαν τελικά 1.248.

Το μήκος της ατράκτου του Antonov-12 είναι 33 μέτρα, το ύψους του φτάνει τα 10 μέτρα, ενώ το άνοιγμα των φτερών του είναι 38,5 μέτρα!

Αναπτύχθηκε από το Antonov An-8, το An-12 ήταν μια στρατιωτική έκδοση της μεταφοράς επιβατών An-10. Το πρώτο πρωτότυπο An-12 πέταξε τον Δεκέμβριο του 1957 και εισήλθε στη σοβιετική στρατιωτική υπηρεσία το 1959. Αρχικά, το αεροσκάφος κατασκευάστηκε στο κρατικό εργοστάσιο αεροπορίας στο Ιρκούτσκ. Από το 1962, η παραγωγή μεταφέρθηκε στην Τασκένδη, όπου κατασκευάστηκαν 830. Αργότερα, η παραγωγή μεταφέρθηκε στο Voronezh και το Kazan.

Σε στρατιωτική χρήση, το An-12 έχει χωρητικότητα για έως και 100 πλήρως εξοπλισμένους αλεξιπτωτιστές ή 20.000 κιλά φορτίου, το οποίο φορτώνεται μέσω της πίσω ράμπας/πόρτας φόρτωσης.

Στις 12 Ιανουαρίου 2009, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) εξέδωσαν προσωρινή απαγόρευση των An-12 να πετούν πάνω από τον εναέριο χώρο τους μετά από εισβολές στον διάδρομο προσγείωσης στο Διεθνές Αεροδρόμιο Sharjah και η GCAA έχει συμβουλεύσει τους αερομεταφορείς να σταματήσουν να χρησιμοποιούν το αεροσκάφος. Η απαγόρευση έγινε μόνιμη τον Φεβρουάριο του 2010.

πηγή, ertnews kavalanews cnn

 

Facebook Comments Box

Απάντηση