Οικονομία

ΑΑΔΕ: Με όπλο τα social media κυνηγάει τη φοροδιαφυγή σε γάμους, βαπτίσεις και πανηγύρια

Στο «ραντάρ» της ΑΑΔΕ έχουν βρεθεί οι κάθε είδους κοινωνικές εκδηλώσεις (γάμοι, βαπτίσεις, πανηγύρια και άλλοι εορτασμοί), στη «μάχη» κατά της φοροδιαφυγής.

Ακολουθώντας την πεπατημένη της τελευταίας τριετίας και με «οδηγό» καταγγελίες, κριτικές- ακόμα και αξιολογήσεις στο διαδίκτυο- ελέγχουν την έκδοση παραστατικών και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου αποκαλύπτεται εκτεταμένη φοροδιαφυγή, με «μαύρο χρήμα»…

Η Εφορία μάλιστα χρησιμοποιεί κάθε διαθέσιμο αλλά και κάθε ευφάνταστο μέσο για να αποκαλύψει τη φοροδιαφυγή και τη διακίνηση «μαύρου χρήματος», όπως τα social media και την Google φυσικά!

Όσο και αν ηχεί παράδοξο, ακόμα και οι κριτικές και αξιολογήσεις που κάνουν οι φορολογούμενοι σε ηλεκτρονικά καταστήματα κι άλλες επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών που διαθέτουν ιστοσελίδες, λαμβάνονται σοβαρά υπόψη.

Όπως για παράδειγμα γίνεται ο έλεγχος της περιουσιακής κατάστασης– ακόμα και με βάση φωτογραφίες και αναρτήσεις πολιτών στο Facebook (από επώνυμους αλλά και ανώνυμους), η Εφορία αξιοποιεί τώρα τις κριτικές που γίνονται για την παροχή υπηρεσιών, και με βάση αυτές αναζητά πιθανές εστίες φοροδιαφυγής.

Πρόσφορο έδαφος για ελέγχους αποτελούν οι εκδηλώσεις (όπως γάμοιβαφτίσιαεορτασμοί) και γενικότερα κάθε τύπου διοργανώσεις όπου μεγάλο μέρος των πληρωμών γίνεται με μετρητά και φυσικά χωρίς παραστατικά.

Το «εργαλείο» που χρειάζεται να διαθέτει η ΑΑΔΕ είναι ο χρόνος και ο τόπος των εκδηλώσεωνστοιχεία τα οποία στην πλειονότητα των περιπτώσεων αποκαλύπτονται από τους ίδιους τους συμμετέχοντες που… εκθέτουν κάθε λεπτομέρεια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ελέγχουν και τις αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα

Την ίδια στιγμή, εξάλλου, στην πρώτη γραμμή των ελέγχων βρίσκονται αυτή την περίοδο και οι αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα, και άλλες πλατφόρμες συναλλαγών.

διάβασε και αυτό  ΕΦΚΑ: επίδομα μητρότητας ηλεκτρονικά

Οι έλεγχοι της ΑΑΔΕ διενεργούνται στοχευμένα, έπειτα από συλλογή πληροφοριών που πραγματοποιείται μέσω ερευνών στο διαδίκτυο -και συγκεκριμένα σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στην πλατφόρμα αναζήτησης πληροφοριών google- και κατόπιν διασταύρωσης με άλλες πληροφορίες που βρίσκονται ήδη στη διάθεση των φορολογικών αρχών ή προέρχονται από καταγγελίες καταναλωτών.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν για τους ελεγκτές τα καταστήματα που δεν έχουν… φυσική παρουσία, αλλά πωλούν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω ιστοσελίδων που είναι ενταγμένες στο Facebook ή σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή ακόμη και μέσω ιστοσελίδων που λειτουργούν αυτόνομα ως e-shop.

Την κατάσταση θα διευκολύνει νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με τις νέες υποχρεώσεις που θα έχουν βάσει Κοινοτικής Οδηγίας όσοι δραστηριοποιούνται σε ψηφιακές πλατφόρμες.

Σημειώνεται, πως το νομοσχέδιο βγαίνει σήμερα από δημόσια διαβούλευση για να πάρει το δρόμο προς τη Βουλή και προβλέπει βαριές καμπάνες έως 500.000 ευρώ σε ελληνικές και ξένες πλατφόρμες με αναστολή λειτουργίας στην Ελλάδα για αυτές που δεν θα παρέχουν στοιχεία για τους στοχευμένους ελέγχους που πραγματοποιεί η ΑΑΔΕ.

Facebook Comments Box



Ακολουθήστε το Kalithea Press στο Google News Feed, για να ενημερώνεστε σωστά και έγκαιρα

Απάντηση

Recommended
Το 9o Γυμνάσιο Καλλιθέας με τη συμβολή των μαθητών και…
Cresta Posts Box by CP
Content | Menu | Access panel
Αρέσει σε %d bloggers: