MWC 2019: Day #4
Το MWC είναι μια αρκετά μεγάλη έκθεση που είναι δύσκολο να «εξαντλήσεις», ακόμα και με 4 μέρες παρουσίας στο εκθεσιακό Europa Fira. Ωστόσο, καταφέραμε να «πιάσουμε» τον παλμό της και ελπίζουμε πως μέσα από την καθημερινή μας ανταπόκριση, καταφέραμε να σας τον μεταφέρουμε, αν κρίνουμε από τα μηνύματά σας.
Σήμερα οι περισσότεροι Έλληνες επέστρεψαν στα πάτρια εδάφη. Εμείς μείναμε και σήμερα στις επάλξεις -να φυλάμε τη Rablas και το Puerto Olympico. H αλήθεια είναι ότι αν δεν μας έδιωχναν -όπως κάθε χρόνο- από το Media Village, ακόμα εκεί θα ήμασταν! Δεν σου κάνει καρδιά να φύγεις…
Τα smartphones επιστρέφουν
Πέρυσι γράφαμε πως η προσοχή της έκθεσης στρεφόταν μακριά από τα smartphones, προς άλλους είδους συσκευές και τεχνολογίες και πως αναμέναμε την επιβεβαίωση αυτού του trend το 2019.
Εν τέλει, μπορούμε να πούμε πως τα smartphones έκαναν ένα σημαντικό “comeback”, κερδίζοντας σημαντική μερίδα της δημοσιότητας, αλλά κατά 90% χάρη στα foldable concepts και τις πρώτες 5G συσκευές. Ευτυχώς, ειδάλλως θα μιλούσαμε για άλλη μια «υποτονική» παρουσία, όσον αφορά τις consumer mobile συσκευές.
The 5G era!
Σίγουρα το 5G θα σημαδέψει την ερχόμενη δεκαετία, σε συνδυασμό και με το IoT. Η καθημερινότητά μας θα αλλάξει, θα γίνει πιο εύκολη, αλλά και πιο “connected”, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, θετικά και αρνητικά.
Το smartphone θα αποτελέσει, αρχικά, το «τηλεχειριστήριο» για όλο το IoT περιβάλλον μας, αλλά δε θα είναι ο μόνος τρόπος ελέγχου. Παραδόξως, ωστόσο, smart speakers και ψηφιακοί βοηθοί δεν είχαν έντονη παρουσία στο MWC 2019. Οι πωλήσεις τους, πάντως, αυξάνονται γεωμετρικά, σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η επανάσταση του UI φουντώνει
Ακόμα και με τα πρωτοποριακά foldable concepts, όμως, ένα πρόβλημα γίνεται ολοένα και πιο ορατό. Πως μπορούμε να χειριστούμε τις συσκευές μας, χωρίς να τις αγγίζουμε; Οι κατασκευαστές προσπαθούν, αλλά λύση δε βρίσκουν.
Τα air gestures και οι φωνητικές εντολές είναι κάποιες πιθανές λύσεις, αλλά δε γίνονται ευρέως αποδεκτές από τους χρήστες, για προφανείς λόγους (ευκολίας, ιδιωτικότητας κ.λπ.)
Έτσι, κάθε φορά που μια εταιρεία προσπαθεί να παρουσιάσει κάτι φουτουριστικό (αλλά ταυτόχρονα ικανό για εμπορική διάθεση), σκοντάφτει στο ίδιο εμπόδιο.
Το πως θα κρατάει ο χρήστης τη συσκευή χωρίς να του πέσει, χωρίς να είναι εύθραυστη, χωρίς να δυσκολεύει τη χρήση με το ένα χέρι. Και μοιραία, το αποτέλεσμα είναι συμβιβαστικό, αφήνοντας μας μια γλυκόπικρη γεύση. Ουσιαστικά, όλοι μας περιμένουμε κάθε χρόνο το μεγάλο “breakthrough”, όπως συνέβη το 2007 με το πρώτο iPhone. Αλλά κάθε χρόνο ανανεώνουμε απλώς την υπομονή μας…
Robot: πεδίο δόξης λαμπρό
Στο Booth της Infineon ξεχώριζε το Roboy, ένα ρομπότ που μοίραζε απλόχερα ζεστές αγκαλιές… Η εικόνα περισσότερο συμβολική, η τεχνολογία αγκαλιάζει τον άνθρωπο και ο άνθρωπος κάνει το ίδιο, σε μια σχέση που στο πέρασμα των αιώνων είναι αμφίδρομη και αμφίπλευρη. Η εποχή του πολέμου των άστρων είναι μακριά και όλοι ελπίζουμε ότι δεν θα έρθει ποτέ!
Η αγορά διευρύνεται
Κάποτε -στις Κάννες αν θυμούνται οι παλιοί- το ζητούμενο ήταν μία σύνδεση για τον καθένα. Στη συνέχεια ο στόχος διευρύνθηκε σε δύο συνδέσεις, ενώ πριν λίγα χρόνια μπήκαν στο παιχνίδι και τα M2M.
Τώρα είμαστε στην αυγή μίας νέας εποχής και με ιδιαίτερη ικανοποίηση γίναμε και φέτος μάρτυρες της διαδικασίας «σύντηξης» (πιασάρικο το “Fusion” αλλά ακόμα πιο εύηχος ο ελληνικός όρος) του IT «κόσμου» με τομείς και βιομηχανίες που 5 χρόνια πριν δεν είχαν καμία σχέση με εκθέσεις όπως το MWC.
Τρανό παράδειγμα οι αυτοκινητοβιομηχανία, με τα οχήματα του μέλλοντος να είναι πολύ πιο κοντά απ’όσο νομίζουμε, πλήρως ηλεκτρικά και αυτόνομα και με δυνατότητες που αυτή τη στιγμή μας προσφέρει ο υπολογιστής και το smartphone μας.
Μπορεί στην Ελλάδα να πάσχουμε σε υποδομές και να αργήσουν λίγο περισσότερο οι τεχνολογίες αυτές, αλλά τουλάχιστον έχουμε αρχίσει να αποβάλλουμε την τεχνοφοβία, τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και σε συλλογικό.
Το ίδιο άλλωστε -την αποβολή της τεχνοφοβίας- επεδίωξαν και οι ιατροί που έκαναν την πρώτη εγχείρηση μέσω 5G γεγονός που δείχνει τις τεράστιες δυνατότητες που ανοίγονται σε έναν ακόμα σημαντικό τομέα: την Ιατρική!
Η επανάληψη είναι η μητέρα της μάθησης
Παραδοσιακά, η τέταρτη και τελευταία ημέρα του MWC είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για «σεργιάνι» ανάμεσα στα αμέτρητα περίπτερα της έκθεσης, μιας και τα halls δεν «ασφυκτιούν», συγκριτικά με τις προηγούμενες ημέρες.
Έτσι κι εμείς, απελευθερωμένοι πλέον από τις αυστηρές επαγγελματικές υποχρεώσεις, είχαμε τη δυνατότητα να κάνουμε ένα τελευταίο, γρήγορο πέρασμα από άκρη σε άκρη όλα τα halls και να αδράξουμε κάθε λεπτό της παρουσίας μας εδώ, συλλέγοντας υλικό για τους αναγνώστες μας.
Και την Πέμπτη, υπήρχε σημαντική προσέλευση επισκεπτών. Άλλωστε την καταληκτική ημέρα του MWC, μπαίνει και «φρέσκο αίμα» στις εγκαταστάσεις του Europa / Fira… οι εκθέτες του 4YFN, που έδωσαν τη δική τους μάχη τις τρεις προηγούμενες ημέρες στο side event που συμμετείχαν…
Adieu, hasta la MWC20!
Στο Media Village, πάλι, είχαν μείνει μόνο καρέκλες και καλώδια… Η σχεδόν ανατριχιαστική ησυχία της τελευταίας ημέρας, δεν είχε καμία σχέση με την «Χάβρα των Ιουδαίων» των προηγούμενων ημερών και την πολυπολιτισμική «Βαβέλ» που έκανε ρεπορτάζ από την «Μέκκα της τεχνολογίας».
Τα φώτα σβήνουν και οι πύλες του Fira / Europa κλείνουν νωρίτερα… Χαιρετίσαμε λοιπόν τους ελάχιστους Έλληνες συνεργάτες και συναδέρφους στον βρίσκονται ακόμα στη Βαρκελώνη κι αρχίζουμε να ετοιμαζόμαστε για τον δρόμο της επιστροφής…
Εσείς μείνετε συντονισμένοι γιατί η ειδησεογραφία που καταγράψαμε όλες αυτές τις μέρες, θα συνεχίζεται να προβάλλεται με αμείωτο ρυθμό μέσα από τα InfoCom, το myPhone και το DigitalLife αλλά και μέσα από τις επόμενες εκδόσεις του Telecom Times!
IoT: Income Opportunity Technology
Καθώς το IoT κερδίζει συνεχώς έδαφος, οι επιχειρήσεις που διαχειρίζονται εκατομμύρια συσκευές, χρειάζονται αυτοματοποιημένες λύσεις για να ελέγξουν τις εφαρμογές τους σε IoT.
Οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας έχουν την ευκαιρία να διευκολύνουν αυτό με αυτοματοποιημένες πλατφόρμες με το κλειδί στο χέρι που περιλαμβάνουν αξιόπιστη κάλυψη δικτύου, διαχείριση συσκευών και ασφάλεια.
Πρόκειται για ένα νέο μοντέλο outsourcing το οποίο ,μπορούν να εισάγουν στο portfolio των υπηρεσιών τους, ώστε να αποφύγουν να γίνουν απλοί μεταφορείς δεδομένων.
Ήδη αρκετοί πάροχοι παγκοσμίως (όπως οι όμιλοι Deutsche Telekom & Vodafone) έχουν ξεκινήσει να παρέχουν τέτοια πακέτα υπηρεσιών, τόσο για επιχειρήσεις, όσο και για οικιακούς χρήστες.
Στην ουσία είναι ένα ακόμα εργαλείο customer loyalty, αφού -μπορεί η φορητότητα να γίνεται άνετα στον αριθμό σύνδεσης- η συμβατότητα των εφαρμογών διαχείρισης IoT όμως δεν είναι εγγυημένη.
m-Health και όχι μόνο!
Εκτός του IoT, αναμένεται ο τομέας της υγείας να ενσωματώσει πολύ περισσότερες εφαρμογές και υλοποιήσεις. Από την διαχείριση των υποδομών -κάτι που ήδη γίνεται σε κάποιο βαθμό- έως και την παρακολούθηση και αντιμετώπιση περιστατικών ασθενών, εκτός ιατρικού περιβάλλοντος.
Το βαρόμετρο και ο προάγγελος για την είσοδο ψηφιακών εφαρμογών είναι η αύξηση των χρηματοδοτήσεων, που αφορούν την ψηφιακή υγεία, από τα Venture Capitals έφθασε τα 8 δισ. δολάρια κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2018, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2018, οι δέκα κορυφαίες εφαρμογές ατομικής υγείας iOS και Android στις ΗΠΑ, κέρδισαν 27 εκατομμύρια δολάρια.
Φυσικά, μένει να ρυθμιστεί το κανονιστικό πλαίσιο, μέσα από κανόνες δεοντολογίας και ηθικής, σε ένα χώρο που -κακά τα ψέματα- είναι ιδιαίτερα προσοδοφόρος, αλλά και πολύ ιδιαίτερος.
πηγή: https://www.infocom.gr