Αρνητικό μήνυμα προς την Cosco για τις πρόσθετες επενδύσεις

Μήνυμα δυσαρέσκειας προς κάθε κατεύθυνση» έστελνε αργά χθες το βράδυ η Cosco, αφού παρά το γεγονός ότι η συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων δεν είχε ολοκληρώσει τη μαραθώνια συνεδρίασή της, για την έγκριση του master plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, οι πληροφορίες στο μεγάλο λιμάνι έκαναν λόγο για «μη έγκριση» των πρόσθετων project, αξίας περίπου 200 εκατ. ευρώ, που έχει σχεδιάσει ο κινεζικός ναυτιλιακός όμιλος. Οι πληροφορίες από τον ΟΛΠ ΟΛΠ-1,46% έκαναν λόγο για έγκριση μόνο των υποχρεωτικών έργων που περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ της εταιρείας και του ελληνικού Δημοσίου, αξίας 293 εκατ. ευρώ.  

Προσφυγή σε διαιτησία
Οι ίδιοι κύκλοι επεσήμαναν στη «Ν» ότι ήδη στον ΟΛΠ εξετάζουν το ενδεχόμενο προσφυγής στη διαιτησία προκειμένου να πάρουν, όπως υποστηρίζουν, το «πράσινο φως» για όλα τα έργα που σχεδιάζουν να κάνουν. 

Τα έργα που «καίνε» και που έχουν προκαλέσει τις μεγαλύτερες αντιδράσεις είναι η ανάπτυξη mall δίπλα στη βάση κρουαζιέρας, η κατασκευή νέων ξενοδοχειακών μονάδων, ειδικά αυτή στην περιοχή Παλατάκι, η δημιουργία logistic center στη χερσαία ζώνη του λιμανιού, σε μια περιοχή 120 στρεμμάτων, αλλά και η αγορά υποδομών για επισκευές τουριστικών σκαφών και θαλαμηγών. 

Αρνητικές απόψεις όμως υπάρχουν και για ένα από τα υποχρεωτικά έργα του ΟΛΠ, τη νέα βάση κρουαζιέρας προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ περίπου, η οποία χρηματοδοτείται σε ποσοστό 95% από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η συνεδρίαση της ΕΣΑΛ
Η ανοικτή συνεδρίαση της ΕΣΑΛ ξεκίνησε στις 10 το πρωί με τη συμμετοχή φορέων και δημάρχων της περιοχής. Η ανοικτή συνεδρίαση διήρκησε μέχρι αργά το μεσημέρι, ενώ στη συνέχεια οι πόρτες έκλεισαν προκειμένου να συνεχισθεί η συζήτηση μεταξύ των μελών της ΕΣΑΛ, ώστε να ληφθούν αποφάσεις. Η συνεδρίαση συνεχιζόταν μέχρι αργά χθες το βράδυ. 

Στην ΕΣΑΛ συμμετέχουν δύο διευθυντές από το υπουργείο Ναυτιλίας, ένας από το υπουργείο Οικονομικών, ένας από το υπουργείο Περιβάλλοντος, ένας από το υπουργείο Πολιτισμού και ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.

Στο σύνολό τους οι φορείς που συμμετείχαν στην ανοικτή διαδικασία αντιτάχθηκαν στο ενδεχόμενο να κατασκευαστεί mall μέσα στο λιμάνι, ενώ επεσήμαναν ότι χρειάζονται και περιβαλλοντικές μελέτες αλλά και μελέτες σκοπιμότητας για όλα τα έργα. Για την επέκταση της προβλήτας κρουαζιέρας τέθηκε θέμα τεκμηρίωσης γιατί θα πρέπει να γίνει η συγκεκριμένη επένδυση από πλευράς ΟΛΠ, ενώ ζητήθηκε να εκπονηθεί και νέα μελέτη σκοπιμότητας. 

Φορείς του Πειραιά
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, Νίκος Μανεσιώτης, τάχθηκε υπέρ της κατασκευής ξενοδοχείων, όμως εξέφρασε την αντίθεσή του στη δημιουργία εμπορικού κέντρου τύπου mall. «Ο Πειραιάς είναι η δεύτερη πόλη μετά την Καλλιθέα, στην οποία έχει κλείσει το 33,2% των καταστημάτων» ανέφερε και πρόσθεσε ότι «αν δημιουργηθεί ένα εμπορικό κέντρο μέσα στο λιμάνι θα υπάρξει μεγαλύτερο πρόβλημα στην αγορά της πόλης».

Ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβρίλης, σημείωσε ότι το προτεινόμενο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ δεν έχει καμία αναφορά στο νέο περιβαλλοντικό αποτύπωμα που αφήνει, ενώ συμπλήρωσε ότι το mall λειτουργεί ανταγωνιστικά στην πόλη του Πειραιά και δεν σχετίζεται με τη λιμενική δραστηριότητα.

Ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Χρήστος Βρεττάκος, είπε «όχι» σε εμπορικές δραστηριότητες στον χώρο του λιμένα, που μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα στην εμπορικότητα των πόλεων. «Υπάρχουν και οι πόλεις που θα πρέπει να ζήσουν» τόνισε.

Εκπρόσωπος του ΟΛΠ ανέφερε ότι η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων παρότι έχει κατατεθεί στο υπουργείο Ναυτιλίας -συγκεκριμένα στη Γενική Γραμματεία Λιμενικής Πολιτικής- παραπέμφθηκε στο υπουργείο Υποδομών, καθώς αυτό είναι αρμόδιο για τον σχεδιασμό.  

Από την έντυπη έκδοση 

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
atsimp@naftemporiki.gr

πηγή: https://m.naftemporiki.gr/story/1446290

Facebook Comments Box

Απάντηση