Πολλά έχουν γραφτεί τις τελευταίες μέρες σχετικά με τον νέο ΥΕΘΑ και πρώην πια Α/ΓΕΕΘΑ Ευάγγελο Αποστολάκη και το κατά πόσο νόμιμος είναι ο διορισμός του στην θέση του νέου Υπουργού Εθνικής Αμύνης.
Σύμφωνα με το άρθρο άρθρο 29 παρ. 3 του Συντάγματος: «Απαγορεύονται απολύτως οι οποιασδήποτε μορφής εκδηλώσεις υπέρ ή κατά πολιτικού κόμματος στους δικαστικούς λειτουργούς και σε όσους υπηρετούν στις ένοπλες δυνάμεις και στα σώματα ασφαλείας. Απαγορεύονται απολύτως οι οποιασδήποτε μορφής εκδηλώσεις υπέρ ή κατά πολιτικού κόμματος, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, στους υπαλλήλους του Δημοσίου, οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, άλλων νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή δημόσιων επιχειρήσεων ή επιχειρήσεων οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης ή επιχειρήσεων η διοίκηση των οποίων ορίζεται άμεσα ή έμμεσα από το Δημόσιο με διοικητική πράξη ή ως μέτοχο».
Παράλληλα το άρθρο 56 παρ. 3 του Συντάγματος αναφέρει: «Δεν μπορούν να ανακηρυχθούν υποψήφιοι, ούτε να εκλεγούν βουλευτές σε όποια εκλογική περιφέρεια υπηρέτησαν ή σε όποια εκλογική περιφέρεια εκτεινόταν η τοπική αρμοδιότητά τους μέσα στους τελευταίους δεκαοκτώ μήνες της τετραετούς βουλευτικής περιόδου: γ) Οι ανώτεροι και ανώτατοι αξιωματικοί των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας».
Για να δούμε εάν υπάρχει παράβαση ή μη του άρθρου 29 παρ. 3 θα πρέπει να ελέγξουμε κατά πόσο η διαβούλευση προ της ανάληψης της συγκεκριμένης θέσης συνιστά εκδήλωση υπέρ πολιτικού κόμματος. Ο νέος ΥΕΘΑ είναι αλήθεια πως ποτέ δεν προέβη σε δηλώσεις περί των προσωπικών του πολιτικών πεποιθήσεων και πάντοτε ήταν ιδιαίτερα λακωνικός σε όλες του τις τοποθετήσεις. Έτσι, δεν θα, μπορούσαμε να μιλήσουμε για φανερή υποστήριξη προς την Κυβέρνηση από την πλευρά του και ιδιαίτερα προς το κυβερνών κόμμα.