Σε διεθνές παιγνίδι  εντυπώσεων εξελίσσεται η υπόθεση του περσικού δεξαμενοπλοίου Adrian Darya 1 (πρώην Grace 1) το οποίο μέχρι να σαλπάρει από το Γιβραλτάρ όπου είχε ακινητοποιηθεί από Βρετανούς κομάντος έφερε σημαία Παναμά (λευκή) και άρα ήταν απολύτως «καθαρό» σύμφωνα με τις διεθνείς ναυτιλιακές αρχές ακόμη και αυτές των Ηνωμένων Πολιτειών.

Το δεξαμενόπλοιο ακινητοποιήθηκε ανοικτά του Γιβραλτάρ πριν από αρκετές εβδομάδες και τελούσε υπό κράτηση στο βρετανικό λιμάνι. Μέχρι τότε το σκάφος αυτό δεν είχε απασχολήσει την ναυτιλιακή κοινότητα παγκοσμίως.

Σαλπάροντας από το Γιβραλτάρ το ιρανικό πλοίο άλλαξε ονομασία και ύψωσε σημαία του Ιράν.  Σύμφωνα με πληροφορίες των ελληνικών υπηρεσιών ασφαλείας αυτή η αλλαγή ήταν αναγκαστική αφού κατόπιν έντονων αμερικανικών πιέσεων ο Παναμάς απαγόρευσε στο συγκεκριμένο δεξαμενόπλοιο να φέρει την σημαία του.

Από την στιγμή που απέπλευσε το Adrian Darya 1 πλέον, δηλώθηκε στο ΑΙS του ( η συσκευή του πλοίου που εκπέμπει το στίγμα του και μπορούν να δουν όλοι πού βρίσκεται και από πού έρχεται) ως προορισμός το  KLX δηλαδή Καλαμάτα. Η πληροφορία όμως που αναρτήθηκε στο σύστημα AIS δεν είναι δεσμευτική  και επομένως δεν είναι και  ασφαλές κριτήριο για πρόγνωση και πολύ περισσότερο για επιβεβαίωση μέλλουσας πορείας.

Δεν σημαίνει δηλαδή πώς  επειδή έγραψε στο AIS ως προορισμό «Καλαμάτα», ότι θα καταπλεύσει  πράγματι στην Ελλάδα και στην Καλαμάτα.

Ωστόσο πράγματι  το AIS του πλοίου δείχνει Καλαμάτα, με άφιξη όχι την  23η.Αυγούστου όπως ισχυρίζονται πολλά ελληνικά ΜΜΕ αλλά την 26η Αυγούστου.  Όμως η αναγραφή στο AIS δεν είναι καθόλου ασφαλές κριτήριο της σχεδιαζόμενης πορείας . Άλλωστε το μήκους 313 μέτρων δεξαμενόπλοιο δεν μπορεί να «δέσει» στο λιμάνι της Καλαμάτας. Θα είναι (αν καταπλεύσει) αναγκασμένο να παραμείνει «αρόδου».

Τώρα ο μόνη έγκυρη αναφορά για τα ναυτιλιακά ζητήματα είναι ο διεθνής θεσμός ΙΜΟ. Ο  οργανισμός αυτός δεν διαθέτει στοιχεία αυτήν την στιγμή ως προς τον πραγματικό προορισμό του περσικού σκάφους.

Συμπέρασμα: Ναι μεν στο σύστημα εκπομπής στίγματος ( aim point- tracking) AIS του πλοίου ο κυβερνήτης φαίνεται να έχει καταχωρίσει ως προορισμό την Καλαμάτα, όμως στον ΙΜΟ φαίνεται ως αγνώστου προορισμού ( «unknown destination”). 

Το λιμεναρχείο Καλαμάτας δεν έχει λάβει την παραμικρή  ειδοποίηση ακόμα από το Adrian Darya 1.  

Τα δύο αυτά τελευταία κριτήρια (ΙΜΟ και Λιμενική αρχή Καλαμάτας) είναι ισχυρότερα από το στοιχείο της καταχώρησης στο  AIS που ανά πάσα στιγμή μπορεί να την αλλάξει  ο κυβερνήτης ή να περνάει ανακριβή  στοιχεία, επίτηδες ή κατά λάθος  .

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες τέλος η αμερικανική  UANI (United Against Nuclear Iran), που αποτελεί διεθνώς  κράτος εν κράτει και απειλεί όποιον εξυπηρετεί ή βοηθά ιρανικά συμφέροντα, δεν φαίνεται  να διαθέτει  στοιχεία  που να επιβεβαιώνουν πως το ιρανικό τάνκερ  θα καταπλεύσει στην Ελλάδα. Σημειώνεται πώς η  UANI  διαθέτει το  δικό της επίσημο δορυφορικό σύστημα παρακολούθησης με την ονομασία “Minerva”.

Είναι λοιπόν προφανές πώς το διπλωματικό παιγνίδι που παίζεται από το  πρωί της Τρίτης με την πορεία του δεξαμενοπλοίου και τις αμερικανικές προειδοποιήσεις προς την Αθήνα αλλά και την χρήση ορολογίας του τύπου «τρομοκρατική οργάνωση» κλπ στοχεύουν στην δημιουργία κλίματος έντασης λόγω του συνεχιζόμενου «πολέμου των τάνκερ» στον Περσικό Κόλπο. Είναι δηλαδή μέρος του γενικότερου πολεμικού παιγνίου που διαδραματίζεται τους δύο τελευταίους μήνες μεταξύ Ιράν, ΗΠΑ και των συμμάχων τους, Σαουδική Αραβία, Εμιράτα και την Υεμένη με επίκεντρο πάντα τον πόλεμο στην Συρία και το πρόβλημα ασφαλείας του Ισραήλ.

Η «εμπλοκή» έστω και σε επίπεδο εντυπώσεων και της Ελλάδας από τους βασικούς παίκτες, είναι μέρος του παιγνιδιού.

πηγή: https://www.zougla.gr

Facebook Comments Box

Απάντηση