Ο Ταρζάν σε ελληνικά περιοδικά

Α’ Περίοδος: Εκδόσεις Άγκυρα 1950. Συγγραφέας Νίκος Β. Ρούτσος. Κυκλοφόρησαν 56 τεύχη σε εικονογράφηση Νείρου μέχρι το τεύχος Νο 19 κι από το 20ό και πέρα ο Βύρων Απτόσογλου αναλαμβάνει την εσωτερική εικονογράφηση ενώ ο Νείρος (σίγουρα όχι ο καλύτερος, αλλά ούτε και ο χειρότερος Έλληνας εικονογράφος της εποχής) συνεχίζει να κάνει ότι μπορεί με τα εξώφυλλα. Στο τέλος το περιοδικό έφτασε να εκδίδεται δυο φορές την εβδομάδα, όμως, φευ, συγγραφέας κι εκδότης τα τσούγκρισαν και οι δρόμοι τους χώρισαν.

 

 

Β’ Περίοδος: Εκδόσεις Νίκος Β. Ρούτσος 1951. Συγγραφέας Νίκος Β. Ρούτσος. Κυκλοφόρησαν 52 από τα 113 τεύχη που είχαν αρχικά προαγγελθεί, με το χαρακτηριστικό δίχρωμο εξώφυλλο, σε αποκλειστική εικονογράφηση Απτόσογλου. Κατά την προσωπική μου εκτίμηση αυτή ήταν η καλύτερη εποχή της σειράς. Για τον λόγο αυτό και σε συνεργασία με τον φίλο Γιώργο Βλάχο αφιερώνουμε μια ξεχωριστή σελίδα που θα την καλύψει πιστεύουμε επαρκέστατα.

 

 

Γ’ Περίοδος: Εκδόσεις Άγκυρα 1959. Επάνοδος του Νίκου Β. Ρούτσου με 112 περιπέτειες. Η εικονογράφηση των εξωφύλλων ήταν του Νείρου για τα πρώτα 32 τεύχη και (δυστυχώς) του Κουκάκη για τα επόμενα 8Ο. Εσωτερική Εικονογράφηση ο Θέμος Ανδρεόπουλος (τεύχη 1-8) και οι Κουκάκης, Ανδρεόπουλος, Νείρος, Γλιάτας και Μπόστ για τα υπόλοιπα.

 

 

Δ’ Περίοδος: Εκδόσεις Αστερίας 1981. Συγγραφεύς Νίκος Β. Ρούτσος (στο κύκνειο άσμα του). Κυκλοφόρησαν συνολικά 24 τεύχη σε εικονογράφηση Α. Αβαγιανού.

 

****************************************************************

 

 

# 1) Το «Ταμπού» της Φρίκης (Α’ Περίοδος)

 

Το πρώτο-πρώτο τεύχος της Ρούτσιας ζουγκλικής εποποιϊας, όπου ο Ταρζάν διαφεντεύει τη ζούγκλα μόνος κι έρημος. Μέχρι το τεύχος 26 ο τίτλος ήταν σκέτος «Ταρζάν», μετά άλλαξε σε «Ταρζάν-Γκαούρ»ως το τεύχος 45 για να πάρει κατόπιν την τελική του μορφή, «Γκαούρ-Ταρζάν». Το εξώφυλλο είναι του Νείρου και η εσωτερική εικονογράφηση ξεπατικωτούρα του ίδιου (και μάλιστα αρκετά άτεχνη) από τα αμερικάνικα comics.

 

—————————————————————————————————-
 
#30) Το Βασίλειο του Γκαούρ (Α’ Περίοδος)

Χορταστική περιπέτεια με πολλούς από τους πρωταγωνιστές να εμπλέκονται.
Εξώφυλλο του Νείρου κι εσωτερική εικονογράφηση του Byron (Βύρων Απτόσογλου).

διάβασε και αυτό  Η απόφαση για το πολυτεχνείο έφερε μαζικές αντιδράσεις για την απαγόρευση συναθροίσεων.
==================================================================
#2) Στα Δόντια των Κροκοδείλων (Δ’ Περίοδος)
Αυτή είναι και η τελευταία περίοδος του περιοδικού σε μια εποχή όπου όλα –και οι αναγνωστικές συνήθειες των παιδιών– είχαν αλλάξει. 
Αλλαγμένοι και οι χαρακτήρες των ηρώων, που συχνά φαντάζουν αγνώριστοι στους παλιούς αναγνώστες. Η εικονογράφηση εξωφύλλων του Άκη Αβαγιανού και η εσωτερική του Μιχάλη Βενετούλια – αξιοπρεπής αλλά αρκετά άκαμπτη, δεν βοηθάει στην επανασύνδεση με τη μαγεία της ατμόσφαιρας του 50. 

Το κεντρικό δίφυλλο ως είχε στο αυθεντικό τεύχος.
—————————————————————————————————-
#3) Ο Πέτρινος Γίγαντας (Δ’ Περίοδος)

Όπου κάνει την εμφάνισή του ο Γκαούρ κι ο Ρούτσος παραθέτει λεπτομερές βιογραφικό του «γίγαντα που δεν φοβάται κανένα». Εξώφυλλο του Αβαγιανού κι εσωτερική εικονογράφηση του Βενετούλια. 
Το κεντρικό δίφυλλο διαμορφώθηκε ώστε να διατηρηθεί η ομοιομορφία του pdf. Ωστόσο παρατίθεται ως είχε ξεχωριστά παρακάτω.
Το κεντρικό δίφυλλο ως είχε στο αυθεντικό τεύχος.
=======================
Facebook Comments Box

Απάντηση