Χωρίς πρωτόκολλο αφού υπήρχε κάποια προχειρότητα στις θέσεις που καταλάμβαναν οι επίσημοι αλλά με επισημότητα , πραγματοποιήθηκαν τα Εγκαίνια, σήμερα Δευυέρα 8 Ιανουαρίου 2018, του 1ου Ειδικού Νηπιαγωγείου και 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Καλλιθέας, που συστεγάζονται στο σχολικό συγκρότημα, το οποίο βρίσκεται στη συμβολή των οδών Δημοσθένους και Αχιλλέως το οποίο τέθηκαν τα θεμέλια επί δημαρχίας Κώστα Ασκούνη και μετά απο μια χρονοβόρα διαδικασία γίνονται σήμερα τα εγκαίνια
Η Δημοτική Φιλαρμονική και πολλοί επίσημοι προσκεκλημένοι είχαν καταλάβει τις θέσεις όχι με βάση το επίσημο πρωτόκολλο που τηρείται σε τέτοιες υψηλές επισκέψεις ο Δήμαρχος της πόλης μας κ. Δημήτρης Κάρναβος, μαζί με τον Διευθυντή του Δημοτικού κ. Κωνσταντίνο Ανδριανόπουλο, και την προισταμένη του νηπιαγωγείου υποδέχθηκαν, αρχικά τον Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη Πρωτοσύγγελο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών κ.Πατέρα Συμεών Βολιώτη,
την α.εξοχότητα Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, κ. Προκόπη Παυλόπουλο, τον αντιπερειφεριάρχη Νοτίου Τομέα κ.Χρήστο Καπάταη , τον εκπρόσωπο του Υπουργού Παιδείας κ.Κασσιανό
Τον αγιασμό τέλεσαν ο Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, πανωσιολόγατατος Αρχιμανδρίτης κ.Πατέρας Συμεών Βολιώτης μαζί με τον Προϊστάμενο του Ιερού Ναού της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος, Αρχιμανδρίτη Πατέρα κ.Ειρηναίο Νάκο και τον Πρωτοπρεσβύτερο κ.Βασίλειο Χριστοδούλου
Στο τέλος του Αγιασμού χαιρετισμό αρχικά απεύθυνε ο Δήμαρχος Καλλιθέας κ.Δημήτρης Κάρναβος.
Χαιρετισμούς απεύθυναν και ο Διευθυντής του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου κ. Κωνσταντίνος Ανδριανόπουλος, η Προϊσταμένη του 1ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Κα Μαρία Ακτύπη, και ο Εκπρόσωπος του Υπουργείου Παιδείας κ. Παναγιώτης Κασσιανός.
Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας κ.Προκόπης Παυλόπουλος ο οποίος μίλησε τελευταίος ανέφερε
«Πανοσιολογιώτατε,
κ. Δήμαρχε,
Γονείς, μαθητές,
Με ιδιαίτερη τιμή και χαρά βρίσκομαι σήμερα εδώ, αλλά θέλω να σας διευκρινήσω πως δεν μου οφείλετε καμία ευχαριστία για το ότι βρίσκομαι εδώ. Τονίζω ότι βρίσκομαι για να εκπληρώσω ένα στοιχειώδες χρέος εκ μέρους της Πολιτείας, η οποία συνεργαζόμενη με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, δίνει στην κοινωνία της Καλλιθέας, αυτό εδώ το σχολειό, το οποίο η κοινωνία το δικαιούται.
Είναι το 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο της Καλλιθέας.
Είναι λίγο, είναι λίγο και πρέπει να πολλαπλασιαστούν αυτού του είδους οι εκπαιδευτικές μονάδες.
Και θα σας πω γιατί είναι στοιχειώδες χρέος της Πολιτείας να λειτουργούν τέτοια σχολεία σαν κι’ αυτό. Νηπιαγωγεία και Δημοτικά και όχι μόνο.
Αν ρίξουμε μία ματιά στο Σύνταγμα, το οποίο πρέπει να το διαβάζουμε, γιατί είναι ο καταστατικός χάρτης και των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων και της Πολιτείας και όλων ημών. Αν ρίξουμε μια ματιά στο Σύνταγμα, θα δούμε ότι στο άρθρο 16, που είναι το βασικό άρθρο για την Παιδεία, ορίζει ότι η Παιδεία αποτελεί βασική υποχρέωση του Κράτους, μέσα στην παράγραφο 2.
Τούτο σημαίνει ότι το Κράτος, σε συνεργασία με όλες τις μονάδες, της Αποκέντρωσης, της Αυτοδιοίκησης, το σύνολο θα λέγαμε της Πολιτείας, οφείλει να παρέχει το αγαθό της Παιδείας.
Θα μπορούσε να πει κανείς, ότι από τη στιγμή που λειτουργούν τα σχολεία σε όλη την Επικράτεια, το Κράτος εκπληρώνει αυτή του την αποστολή.
Είναι λάθος.
Είναι λάθος να πιστεύουμε ότι με το να λειτουργούν σχολεία γενικά στα οποία έχει πρόσβαση ο καθένας, το Κράτος εκπληρώνει αυτή του την αποστολή.
Γιατί;
Γιατί την διάταξη του άρθρου 16 παράγραφος 2 για την υποχρέωση του Κράτους ως προς την παροχή της Παιδείας, πρέπει να την ερμηνεύσουμε και με τις λοιπές διατάξεις του Συντάγματος, που αφορούν τον άνθρωπο και την Παιδεία του.
Μεταξύ άλλων, πρέπει να συνδυάσουμε την ερμηνεία του άρθρου 16, πρώτον, με το άρθρο 2 παράγραφος 1.
Αυτή την κορωνίδα του Συντάγματός μας, που καθιερώνει την υπεράσπιση της αξίας του ανθρώπου.
Δεύτερον, πρέπει να συνδυάσουμε αυτή τη διάταξη, με την άλλη κορωνίδα του Συντάγματός μας από πλευράς αρχών και αξιών, που είναι το άρθρο 5, μέσα από τις διατάξεις του οποίου καθιερώνεται η ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας μέσα από την εξίσου ελεύθερη συμμετοχή στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας.
Και τέλος, πρέπει να συνδυάσουμε αυτή τη διάταξη με μία άλλη βασική ρήτρα την οποία περιέχει το Σύνταγμα και που είναι η βάση, το θεμέλιο της Δημοκρατίας μας.
Είναι η αρχή της Ισότητας.
Αλλά τι σημαίνει άραγε, αρχή της Ισότητας;
Δεν σημαίνει ότι πρέπει να μεταχειριζόμαστε όλους ίσια απλώς.
Η ισότητα από την εποχή του Αριστοτέλους – και εμείς οι Έλληνες έχουμε χρέος να θυμόμαστε αυτή την μεγάλη κληρονομιά – η αρχή της Ισότητας, λειτουγεί υπό την αναλογική της μορφή, μέσα από την έννοια της λεγόμενης διανεμητικής δικαιοσύνης.
Ισότητα, δεν σημαίνει απλώς και μόνο, ότι έχει ένας, το μοιράζονται εξίσου όλοι.
Σημαίνει ίση μεταχείριση ουσιωδώς όμοιων καταστάσεων, αλλά και άνιση μεταχείριση ουσιωδώς ανόμοιων καταστάσεων.
Γιατί παραβιάζουμε την αρχή της Ισότητας, όχι μόνο όταν μεταχειριζόμαστε άνισα τους ίσους, αλλά όταν μεταχειριζόμαστε με τον ίδιο τρόπο εκείνου