Μπαίνει «φρένο» στις κλήσεις-οχλήσεις
Εντός του Φεβρουαρίου αναμένεται να τεθεί σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για το νέο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των εισπρακτικών εταιρειών, με το οποίο θα επιδιωχθεί αφενός να μειωθεί η συχνότητα των κλήσεων – οχλήσεων προς τους οφειλέτες και αφετέρου να ρυθμίζονται πειθαρχικά ζητήματα των δικηγορικών γραφείων που λειτουργούν ως εισπρακτικές εταιρείες.
Ειδικά σε ό,τι αφορά τα δικηγορικά γραφεία, θα εισαχθεί ρύθμιση για τη συχνότητα των κλήσεων κατ’ αναλογίαν με αυτή που θα ισχύει για τις υπόλοιπες κατηγορίες εισπρακτικών εταιρειών. Όταν παραβιάζεται η ρύθμιση που αφορά τη συχνότητα των κλήσεων, αρμοδιότητα για τις κυρώσεις θα έχει και η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, ενώ για τις υπόλοιπες παραβάσεις του νόμου θα επιλαμβάνεται ο οικείος δικηγορικός σύλλογος.
Το βασικό καθεστώς που διέπει τη λειτουργία των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών, όπως είναι η επίσημη ονομασία για τις εισπρακτικές εταιρείες, είναι ο νόμος 3758/2009, ο οποίος υπέστη κάποιες τροποποιήσεις το 2012. Ο νόμος προβλέπει ότι η εταιρεία ενημερώνει τον οφειλέτη μετά την πάροδο δέκα ημερών από την ημέρα που αυτή κατέστη ληξιπρόθεσμη, από τις 9 π.μ. έως τις 8 μ.μ. και μόνον τις εργάσιμες ημέρες.